Resident Evil 4 to jedna z najbardziej przełomowych gier w historii – wniosła do branży wiele elementów, które dziś są standardem w projektowaniu gier wideo. Mimo że od jej premiery minęło już ponad 20 lat. Wpływ jest widoczny w wielu topowych seriach.
Inspiracja dla Naughty Dog
W rozmowie z Kiwi Talks Jeremy Huxley, były starszy artysta środowiskowy w studiu Naughty Dog. Mówił o realistycznej grafice we współczesnych produkcjach. Zaznaczył, że Resident Evil 4 miało ogromny wpływ na takie serie jak Gears of War, Uncharted, Tomb Raider i wiele innych. Przyczyniając się do ukształtowania obecnych trendów w branży.
W wywiadzie powiedział: „W ciągu dwóch dekad zaszliśmy naprawdę daleko. Jeśli spojrzysz na Resident Evil 4, to właśnie ono było inspiracją dla Gears of War, Uncharted i wielu podobnych gier. Pamiętam, jak podkreślano, że Gears of War wzorowało się na Resident Evil 4. Wszczególności jeśli chodzi o kamerę zza pleców postaci”.
To właśnie ten system kamery. Oferujący większą precyzję w celowaniu. Był jedną z kluczowych innowacji wprowadzonych przez Resident Evil 4, a przed jego premierą nie był powszechnie stosowany.
Dzięki tej nowatorskiej perspektywie trzecioosobowej. Gra wpłynęła na rozwój takich tytułów jak Mass Effect, The Last of Us, Dead Space i wiele innych. Odciskając trwałe piętno na branży.
Mimo że współczesne gry osiągnęły wysoki poziom realizmu i immersji. To właśnie Resident Evil 4 wskazało kierunek, w którym branża zaczęła podążać, kształtując rozwój wielu dzisiejszych hitów.
Źródło: MP1ST