Mimo ogromnego zainteresowania przed premierą i obiecujących wyników finansowych w pierwszych miesiącach, Activision ogłosiło dziś, że kończy wsparcie dla Warzone Mobile. Powód? Gra nie spełniła oczekiwań — zwłaszcza wśród graczy mobilnych.
Rozczarowujące wyniki mimo dużego startu
Przed debiutem Warzone Mobile zebrało aż 45 milionów rejestracji. Po opóźnieniach gra zadebiutowała w marcu 2024 roku i w ciągu pierwszych czterech dni wygenerowała aż 1,4 miliona dolarów przychodu. Entuzjazm nie zgasł z dnia na dzień — według danych Statista, tylko w lutym 2025 roku gra przyniosła kolejne 490 tysięcy dolarów.
We deeply appreciate your dedication and passion for Call of Duty: Warzone Mobile. Going forward, we will be streamlining the scope of the game. This decision was made after careful consideration of various factors and while we're proud of the accomplishment in bringing Call of… pic.twitter.com/2FU3itRRZ9
— Call of Duty: Warzone Mobile (@WarzoneMobile) May 16, 2025
To jednak nie wystarczyło. Activision oficjalnie przyznało:
„Jesteśmy dumni z tego, że udało nam się w autentyczny sposób przenieść Call of Duty: Warzone na urządzenia mobilne, ale niestety gra nie spełniła naszych oczekiwań wśród graczy mobilnych tak, jak miało to miejsce na PC i konsolach.”
Koniec zakupów i dostępności
Zgodnie z komunikatem, z dniem dzisiejszym gracze nie mogą już kupować Punktów Call of Duty ani subskrypcji Black Cell za prawdziwe pieniądze. Ostatnim dniem, w którym będzie można pobrać grę z Google Play i App Store, jest niedziela, 18 maja 2025 roku. Tego samego dnia wyłączone zostaną także funkcje społecznościowe.
Gracze, którzy pobrali Warzone Mobile przed poniedziałkiem, 19 maja, nadal będą mogli korzystać z gry i systemu cross-progression — czyli współdzielonego ekwipunku pomiędzy platformami. Serwery pozostaną aktywne i będą umożliwiać rozgrywkę sieciową, ale gra nie otrzyma już żadnych aktualizacji ani sezonowej zawartości.
Co z niewykorzystanymi punktami CoD?
Activision podaje, że niewykorzystane Punkty Call of Duty można będzie spożytkować na stronie internetowej gry. Nie przewidziano jednak zwrotów za wcześniej zakupioną zawartość ani za niewykorzystane punkty.
Na ten moment wydawca nie podał konkretnej daty całkowitego wyłączenia serwerów Warzone Mobile.
Źródło : Activision
Źródło zdjęcia: Activision