Co jest lepsze od możliwości recenzowania każdego dodatku Jurassic World Evolution 2? Rozmowa z jednym jej twórców! Zapraszam do przeczytania rozmowy o dinozaurach z osobą, która każdego dnia z nimi pracuje.
Na moje pytania odpowiedział Orcun Adsoy pracujący na co dzień we Frontier Dewelopments jako Senior Producent. Niestety nie udało mi się z niego wyciągnąć informacji na temat przyszłości gry, ale dowiedziałem się wielu ciekawostek za kulis. Zapraszam do rozmowy!
Jurassic Park to gigantyczna i uwielbiana na całym świecie franczyza. Jak udało wam się zdobyć projekt z nią związany i jak wyglądała taka współpraca?
W Frontier udowodniliśmy, że jesteśmy liderem w branży wciągających gier symulacyjnych i menedżerskich. Nasze doświadczenie w tym gatunku świetnie pasowało do uniwersum Jurassic World, a współpraca z naszymi partnerami z Universal okazała się wielkim sukcesem. Nasz nacisk na autentyczność i pasja do uniwersum Jurassic Park sprawiły, że współpraca zaowocowała grą Jurassic World ze wszystkimi znajomymi elementami, za które gracze pokochali to uniwersum.
Zawsze zastanawiałem się — jak projektuje się zachowanie dinozaurów i innych zwierząt?
Większość decyzji dotyczących zachowań opiera się na ogromnej ilości badań, które przeprowadzamy przed rozpoczęciem fazy koncepcyjnej. Zanim dany gatunek zostanie wyrenderowany w 3D, zwykle przeprowadzamy kilka dyskusji na temat tego, jak chcemy, aby się zachowywał.
Często tworzymy też całkowicie unikalne zachowania lub atuty towarzyszące, jeśli uważamy, że dany gatunek mógłby zrobić coś, do czego nie mamy obecnie odpowiedniego zachowania. Na przykład Archelon i Nothosaurus mogą korzystać ze specjalnej platformy wprowadzonej w naszym najnowszym DLC Prehistoric Marine Species Pack.
Czasami inspiracja dla nowych zachowań pochodzi również od członków zespołu deweloperskiego spoza projektantów dinozaurów. Przykładowo nasz zespół animatorów chciał dodać zachowania społeczne wśród gadów morskich. Te następnie wprowadzono dla wszystkich graczy w naszej ostatniej bezpłatnej aktualizacji.
Skąd czerpiecie pomysły na nowe gatunki?
Nasze decyzje o wprowadzeniu nowych gatunków opierają się na tym, co naszym zdaniem najbardziej spodobałoby się graczom, więc zwracamy szczególną uwagę na naszą społeczność i staramy się zrozumieć, czego szukają.
Podejmujemy również strategiczne decyzje, aby zapewnić dużą różnorodność gatunków. Dla przykładu nasze ostatnie DLC było związane z gadami morskimi, ponieważ zdawaliśmy sobie sprawę, że wśród graczy rośnie apetyt na dodatkową zawartość skoncentrowaną na lagunach. Był to również świetny powód, aby dodać nowe struktury laguny, takie jak podwodna kopuła widokowa.
Czy kiedykolwiek planowaliście dodać zabawki dla dinozaurów, aby upodobnić je do zwierząt z „Planet Zoo”?
Jurassic World Evolution 2 i Planet Zoo zawsze miały być dwiema różnymi grami z wyraźnie odmiennym klimatem. Podczas gdy elementy urozmaicające rozgrywkę świetnie pasowały do Planet Zoo, nie czuliśmy, że pasują one do naszej wizji Jurassic World Evolution 2.
Niedawno minęły 30. urodziny Parku Jurajskiego. Z okazji tej rocznicy do gry trafiły darmowe ozdoby i nowości. Dlaczego nie zdecydowaliście się na stworzenie DLC takiego jak „Powrót do Parku Jurajskiego”?
Rocznicowa aktualizacja zawartości Jurassic Park była celebracją wszystkiego, za co pokochaliśmy oryginalny Jurassic Park. Chcieliśmy wywołać nostalgię u wszystkich naszych graczy, aby każdy mógł się nią cieszyć.
Czy jest szansa na powrót wysp z JWE? Nie ukrywam, że bardzo tęsknię za Sanktuarium!
Chociaż nie mamy na to żadnych planów, sugerowałbym wypróbowanie kampanii Dominion Malta Expansion, która ma bardzo podobny klimat do oryginalnej wyspiarskiej rozgrywki Jurassic World Evolution! Gracze mogą tam popracować na trzech śródziemnomorskich wyspach i wybudować swoje własne obiekty z dinozaurami.
Czy rozważaliście wprowadzenie bardziej szczegółowych gości z indywidualnymi jednostkami tak jak w Zoo Planet?
Jurassic World Evolution 2 i Planet Zoo zostały zaprojektowane z myślą o zupełnie innych doświadczeniach, jednak mamy systemy przyciągania czterech różnych grup gości, którzy odwiedzają park, a także różne wizualizacje gości, które można wybrać podczas gry w trybie piaskownicy.