Funcom, twórca gry Dune: Awakening, wprowadził szereg zmian mających na celu pokazanie, że uważnie wsłuchuje się w opinie społeczności graczy.
Czy to właśnie na to czekaliśmy?
Wcześniej studio udostępniło klienta testowego gry i znacząco powiększyło obszar PvE Deep Desert – z 10% do aż 50% całej mapy. Decyzja ta została podjęta po sesji AMA, podczas której twórcy przyznali, że pracują nad planem usprawnień dla rozgrywek PvP w tym regionie. Gracze byli szczególnie rozczarowani wrażeniami z końcowej fazy gry. Wielu określało ją jako „toksyczną” z powodu częstego griefingu, mimo wcześniejszego załatania błędu pozwalającego na taranowanie się Ornithopterami. Później niektórzy gracze znaleźli inne sposoby uprzykrzania rozgrywki, np. lądując swoimi pojazdami na maszynach innych graczy, uniemożliwiając im zbieranie surowców.
Choć najnowsza aktualizacja nie koncentruje się bezpośrednio na problemach związanych z endgame’em, wprowadza szereg ulepszeń poprawiających komfort gry. Gracze mogą teraz łatwiej korzystać z pojazdów, odradzać się w punktach handlowych, a puste kontenery z łupami będą automatycznie ukrywane dla tych, którzy już przeszukali dane ciało.
Dodatkowo, robaki pustynne będą rzadziej pojawiać się w pobliżu świeżo zebranych pól przypraw. Ataki Harkonnenów na bazy Atrydów zostały ograniczone. Naprawiono również kilka błędów, które mogły prowadzić do nadmiernych obrażeń w walce.
Wśród załatanych exploitów znalazły się m.in.: możliwość pełnej naprawy wszystkich przedmiotów, duplikowanie zasobów oraz nieautoryzowane przemieszczanie się przez Pentashieldy pojazdami. Teraz te problemy zostały usunięte.
Źródło: IGN