Masz wolny wieczór, ale nie chcesz zaczynać kolejnej wielogodzinnej przygody w otwartym świecie? Dobrze trafił_ś! Oto lista kilku gier, które umilą ci nadchodzący wieczór. To zestawienie produkcji, których twórcy skupili się na opowiedzeniu angażującej i niezapomnianej historii!
Dear Esther: Landmark Edition
Dear Esther to symulator chodzenia, w którym całość obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Gracz trafia na tajemniczą opuszczoną wyspę. W trakcie swojej podróży bohater odczytuje listy napisane do tytułowej Esther. Każda rozgrywka jest odrobinę inna, gdyż monologi odtwarzane są w losowej kolejności, a niektóre nawet pomijane. To nadaje niejednoznaczności grze i sprawia, że gracz musi sam wyciągnąć własne wnioski.
To ciekawy eksperyment narracyjny, choć interakcje z otoczeniem są ograniczone do absolutnego minimum. Gra ma już swoje lata – Dear Esther miało swoją premierę w 2012 roku, ale opowieść wciąż zachwyca swoją tajemniczością.
Tytuł można ukończyć w 2 godziny.
The Stanley Parable: Ultra Deluxe
The Stanley Parable to narracyjna gra przygodowa, w której gracz wciela się w pracownika numer 427, którego zadaniem było wciskanie przycisków na klawiaturze. Pewnego dnia jednak zadania przestały przychodzić. Stanley więc opuszcza swoje stanowisko i rozpoczyna swoją podróż. W trakcie całej rozgrywki towarzyszyć nam będzie Narrator, który opowiada, co Stanley robi bądź będzie robił. Możesz podążać za wskazówkami Narratora lub… całkowicie je zignorować, co prowadzi do zaskakujących rezultatów. Tytuł ma wiele różnych zakończeń, zależnych od wyborów gracza. Gra w momencie premiery była dość rewolucyjna. Komentowała między innymi branżę gier, same gry i ich fabuły oraz przyzwyczajenia graczy.
Przypowieść o pracowniku numer 427 można ukończyć w 5 minut, ale równie dobrze można spędzić w biurze kilkadziesiąt godzin!
The Beginner’s Guide
The Beginner’s Guide to kolejna gra twórcy The Stanley Parable! Ponownie gracz obserwuje świat z perspektywy pierwszej osoby i eksploruje świat oraz wchodzi w interakcję z różnymi obiektami. Narrator, którym w tym przypadku jest twórca gry Davey Wreden, prowadzi gracza przez szereg abstrakcyjnych i niekompletnych gier stworzonych przez dewelopera – Codę.
To gra, która nie tylko komentuje branżę, ale również porusza temat twórczości, a także relacji między twórcą a odbiorcą.
Produkcję można ukończyć w około 2 godziny.
What Remains of Edith Finch
What Remains of Edith Finch to gra z gatunku symulatorów chodzenia, w której wcielamy się w tytułową bohaterkę i zwiedzając dom, próbujemy ustalić, dlaczego reszta rodziny nie żyje i w jakich okolicznościach odeszła.
Nie tylko tytuł ma ciekawie poprowadzoną historię, ale to, co wyróżnia go na tle innych symulatorów chodzenia, to sposób, w jaki opowiada losy różnych członków rodziny. Każda retrospekcja w unikalny sposób zmienia zarówno klimat, jak i mechanikę rozgrywki, co czyni tę grę prawdziwie wyjątkową.
Historię rodziny można poznać w mniej niż 3 godziny.
The Vanishing of Ethan Carter
The Vanishing of Ethan Carter to pierwszoosobowa gra fabularna stworzona przez polskie studio The Astronauts! Gracz wciela się w detektywa, który wyrusza na poszukiwania zaginionego chłopca. W trakcie swojej podróży natknie się na kilka miejsc zbrodni, w których eksplorując otoczenie, musi odkryć, co się właściwie wydarzyło.
Same zagadki środowiskowe nie są przesadnie skomplikowane, ale to nie to jest najważniejsze w tej produkcji! Skupiamy się na atmosferze, nastroju i odkrywamy tajemnicę zbrodni.
Odnaleźć zaginionego Ethana Cartera można w 4 godziny.
Everybody’s Gone to the Rapture
Everybody’s Gone to the Rapture to kolejna gra twórców Dear Esther!
Świat się skończył. Miasteczko Yaughton jest puste. Na podwórkach leżą pozostawione bez opieki zabawki. Wiatr rozwiewa po okolicy ulotki mówiące o kwarantannie. Zadaniem gracza jest eksploracja otoczenia i poznanie historii miasta i jego mieszkańców. Świat można zwiedzać w dowolnej kolejności – gra nie prowadzi nas za rękę. Na swojej drodze natrafimy na różne notatki, nagrania czy rozmowy telefoniczne.
Odkrycie wszystkich sekretów miasteczka zajmuje około 4 godzin.
Firewatch
Firewatch to symulator chodzenia, który przetarł szlaki temu gatunkowi. Gracz wciela się w Henry’ego – mężczyznę, który jest zmęczony swoim dotychczasowym życiem. Postanawia więc rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady… no prawie, bo do lasu w stanie Wyoming. Ma on pełnić funkcję strażnika leśnego. W trakcie patrolowania lasu, towarzystwa dotrzymuje mu Delilah, z którą rozmawia przez krótkofalówkę.
Wybory dokonywane przez gracza wpływają na budowanie relacji. Sam las również skrywa sekrety i w pewnym momencie Henry musi zapuścić się w głąb parku narodowego i odkryć tajemnicę. Mimo że mapa jest otwarta, to gra prowadzi gracza prosto do celu.
Las można zwiedzić w około 5 godzin.
Wszystkie wymienione gry oferują unikalne doświadczenia fabularne, które możesz poznać w jeden wieczór. Bez względu na to, którą wybierzesz, czeka cię niezapomniana podróż!