REKLAMA

Josef Fares broni EA: „Ludzie lubią nienawidzić EA, nie wiem dlaczego”

Kamil Puzdrowski

Opublikowano: 19 marca 2025

Split Fiction screen z gry
Spis treści

Josef Fares, założyciel Hazelight Studios i twórca jednego z najlepszych tytułów kooperacyjnych, Split Fiction, zaskoczył opinię publiczną swoją pozytywną opinią o Electronic Arts. W rozmowie na Zoomie przyznał, że jego doświadczenia z EA są bardzo dobre, a firma wspierała jego studio na każdym etapie produkcji.

„Dla jakiegoś powodu ludzie lubią nienawidzić EA”

Fares, który znany jest ze swojego bezpośredniego i krytycznego podejścia do branży, twierdzi, że nie rozumie, skąd bierze się powszechna niechęć do EA:

Dla jakiegoś powodu ludzie lubią nienawidzić EA, nie wiem dlaczego. Moja relacja z nimi jest bardzo dobra. Są super wspierający. Nie mam o nich nic złego do powiedzenia.”

REKLAMA

Jego stanowisko zaskakuje, zwłaszcza biorąc pod uwagę kontrowersje wokół EA, które zdobyło tytuł „najgorszej firmy w Ameryce”, miało swój udział w upadku kultowych studiów jak BioWare oraz słynie z agresywnej monetyzacji gier.

„Każdy wydawca czasem zawala”

Fares zauważa, że problemem branży nie jest konkretna firma, ale sama filozofia kapitalizmu i dążenie do nieustannego wzrostu za wszelką cenę:

Problemem całej kapitalistycznej idei jest to, że trzeba zarabiać coraz więcej i więcej. To nie ma sensu, bo ostatecznie prowadzi do podejmowania głupich decyzji.”

Podkreśla jednak, że EA pozwoliło Hazelight na pełną swobodę twórczą, co przełożyło się na sukces Split Fiction. Firma zgodziła się nawet na Friend’s Pass, czyli opcję umożliwiającą graczom wspólną zabawę bez konieczności kupowania dwóch kopii gry.

Każdy wydawca czasem zawala. Ale EA dało nam wolność twórczą. Nie ingerowali w projekt i pozwolili nam eksperymentować.

Hazelight – kreatywność bez ograniczeń

Fares podkreśla, że kluczem do sukcesu Hazelight jest płaska struktura organizacyjna i brak zbędnych procedur. Dzięki temu jego studio może szybko wdrażać nowe pomysły:

U nas nie ma żadnych warstw decyzyjnych. Jeśli mamy pomysł, po prostu o nim rozmawiamy i go realizujemy.”

Fares wierzy, że większa transparentność w branży pomogłaby graczom lepiej zrozumieć kulisy produkcji gier i uniknąć nadmiernej demonizacji wydawców.

Źródło: Filmweb| Pcgamer
Źródło grafiki: Steam

Kamil Puzdrowski

Cześć, jestem Kamil. Czasami staram się coś mądrego napisać o grach.

REKLAMA

Rekomendowane artykuły

ubisoft

Ghost Recon wkrótce przejdzie do wewnętrznych testów alfa

Ghost Recon wkrótce przejdzie do wewnętrznych testów alfa

Głos Edwarda Kenwaya sugeruje remake Assassin’s Creed Black Flag

Głos Edwarda Kenwaya sugeruje remake Assassin’s Creed Black Flag

Sega przedłuża możliwość zwrotu gry Warhammer 40,000: Space Marine – Master Crafted Edition

Sega przedłuża możliwość zwrotu gry Warhammer 40,000: Space Marine – Master Crafted Edition

Fast X: Part 2 powróci do korzeni wyścigów ulicznych

Fast X: Part 2 powróci do korzeni wyścigów ulicznych
Mario Key Art

Super Mario Strikers zasili retro bibliotekę Nintendo

Super Mario Strikers zasili retro bibliotekę Nintendo
squidgame

Zakończenie Squid Game budzi wiele pytań

Zakończenie Squid Game budzi wiele pytań