REKLAMA

Zwolnienia w Ubisoft Red Storm

Kamil Wandzel

Opublikowano: 9 lipca 2025

ubisoft
Spis treści

Jak ustalił serwis IGN, studio Ubisoft Red Storm – znane z produkcji takich gier jak Star Trek: Bridge Crew czy tytułów z serii Tom Clancy – rozstało się z 19 pracownikami.

Ubisoft potwierdza – redukcja dotyczy tylko Red Storm

W oficjalnym komunikacie Ubisoft poinformował, że decyzja o likwidacji 19 etatów w Red Storm Entertainment wynika z trwających działań restrukturyzacyjnych oraz globalnych inicjatyw mających na celu cięcie kosztów. Jak podkreślono, była to trudna, ale konieczna decyzja, związana z aktualnymi potrzebami projektowymi studia. Firma zapewniła, że osobom dotkniętym zwolnieniami zaoferowano odprawy, rozszerzoną opiekę zdrowotną i wsparcie w procesie zmiany kariery. Ubisoft wyraził również uznanie dla ich zaangażowania i wkładu w rozwój firmy.

Dział PR Ubisoftu poinformował, że żadna inna siedziba firmy nie została objęta zwolnieniami.

REKLAMA

Historia i obecna sytuacja studia

Studio Red Storm Entertainment powstało z inicjatywy pisarza Toma Clancy’ego. Początkowo by realizować gry inspirowane jego książkami – jak choćby Tom Clancy’s Rainbow Six. W 2000 roku zostało przejęte przez Ubisoft, stając się kluczowym twórcą serii Ghost Recon i wspierając inne produkcje, m.in. The Division.

W ostatnich latach Red Storm zmieniło profil działalności, skupiając się głównie na projektach VR. Takich jak Werewolves Within (2016), Star Trek: Bridge Crew czy Assassin’s Creed Nexus VR. Studio pracowało także nad niezrealizowanymi tytułami Splinter Cell VR i The Division Heartland. Ostatnim znanym projektem, przy którym Red Storm brał udział, było XDefiant, które Ubisoft ostatecznie zamknął w ubiegłym miesiącu. Równolegle z tą decyzją zamknięto również oddziały Ubisoftu w San Francisco i Osace.

Obecnie nie wiadomo, nad jakim tytułem pracuje Red Storm.

Źródło: IGN

Kamil Wandzel

Jako dziecko jadłem kamienie stąd moja miłość do krasnoludów, patrząc na żelazny tron, czekam na powrót króla, a wyglądając za okno, odruchowo rzucam na percepcję. To cały ja, lubię uciekać w światy pełne magii, czy to na kartach książek, czy za pomocą konsoli (mam zielone serce!) i robię to zawsze, kiedy mam wolną chwilę. A i pamiętajcie... KRASNOLUDEM SIĘ NIE RZUCA!

REKLAMA

Rekomendowane artykuły

John Romero

Romero Games: studio rozmawia z kilkoma wydawcami

Romero Games: studio rozmawia z kilkoma wydawcami

Peter Jackson chce przywrócić do życia wymarłego ptaka

Peter Jackson chce przywrócić do życia wymarłego ptaka

Zespół odpowiedzialny za Forza Motorsport został rozwiązany

Zespół odpowiedzialny za Forza Motorsport został rozwiązany
Hideo Kojima

Hideo Kojima: „Chcę tworzyć aż do śmierci”

Hideo Kojima: „Chcę tworzyć aż do śmierci”

„Jurassic World Rebirth” z mocnym otwarciem w kinach

„Jurassic World Rebirth” z mocnym otwarciem w kinach
Xbox Games

Założyciel Arkane Studios ostro o Game Pass: „To nie działa”

Założyciel Arkane Studios ostro o Game Pass: „To nie działa”