Ubisoft poinformował, że wyniki za ostatni kwartał finansowy były niższe od przewidywań,. Główną przyczyną jest niedawno wydana gra Rainbow Six Siege X.
Hit czy nie hit?
Tymczasem Assassin’s Creed Shadows radzi sobie „zgodnie z oczekiwaniami” i niedawno osiągnęło 5 milionów unikalnych graczy. Firma nie ujawniła dokładnej liczby sprzedanych egzemplarzy, zwłaszcza że tytuł jest też dostępny w ramach subskrypcji Ubisoft+.
Yves Guillemot, szef Ubisoftu, określił ostatni kwartał jako przynoszący „mieszane wyniki”. Ubisoft wskazał, że głównym problemem były „tymczasowe, lecz istotne zakłócenia” w wydatkach graczy na Rainbow Six Siege X, które wynikły z „technicznych problemów z cenami”.
Premiera Rainbow Six Siege X miała miejsce 10 czerwca. Gra, będąca odświeżoną wersją popularnej drużynowej strzelanki, jest praktycznie darmowa. Oferuje dostęp do różnych trybów oraz operatorów bez konieczności kupowania wersji premium. Ubisoft poinformował także o incydencie związanym z „atakiem cenowym na przedpłacone karty walut wirtualnych”, który chwilowo zawyżył wartość portfeli w grze. Problem ten już został rozwiązany.
Nowa postać w Assassin’s Creed Shadows pokazuje, że gra wciąż spełnia oczekiwania firmy. Gracze z niecierpliwością wyczekują premiery dużego dodatku Claws of Awaji, planowanego na jesień.
„Pierwszy kwartał przyniósł mieszane wyniki” — przyznał Guillemot. „Z pozytywnej strony, Assassin’s Creed Shadows spełniło nasze oczekiwania, osiągając ponad 5 milionów unikalnych graczy od premiery. Rainbow Six Siege X zebrało pozytywne recenzje dzięki odświeżonej rozgrywce i nowym funkcjom, które znacznie zwiększyły zaangażowanie społeczności”.
„Niestety, wydatki w Rainbow Six Siege napotkały tymczasowe, lecz znaczące problemy techniczne z cenami, które już naprawiliśmy. Pomimo tego jednorazowego zakłócenia, gra ma duży potencjał wzrostu, a jej aktywność i przychody pozostają solidne”.
Źródło: IGN