Choć gracze wciąż czekają na drugi zwiastun GTA 6, dyrektor generalny Take-Two zapewnia: nic, co stworzy sztuczna inteligencja, nie dorówna nowej produkcji Rockstara. Strauss Zelnick, w rozmowie z Carolyn Dailey na potrzeby książki The Creative Entrepreneur, zabrał głos w sprawie wpływu AI na przemysł gier i nie pozostawił żadnych wątpliwości — GTA 6 to kreatywny szczyt, którego maszyny nie są w stanie osiągnąć.
„AI nie zrobi lepszego GTA 6”
Zelnick został zapytany o to, czy generatywna sztuczna inteligencja może w przyszłości stworzyć hity na miarę GTA. Odpowiedź była jednoznaczna:
„Ci, którzy myślą, że można nacisnąć guzik i powiedzieć: 'Stwórz kolejne GTA 6, zrób je większe i lepsze, oto kod i plan marketingowy’, nie otrzymają nic, z czym można by pracować.”
Według szefa Take-Two, AI działa wyłącznie na podstawie danych z przeszłości. W efekcie może co najwyżej odtworzyć znane schematy, ale nie stworzy niczego rewolucyjnego:
„To połączenie ogromnych zbiorów danych, dużych modeli językowych i mocy obliczeniowej — wszystko to patrzy wstecz. Tymczasem największe kreatywne skoki naprzód tworzone są przez ludzi.”
Kreatywność bez granic? Tego AI nie zrozumie
Zelnick dodał, że w branży gier sukces zależy przede wszystkim od ludzi — od ich odwagi, eksperymentów i śmiałych wizji:
„Bycie najbardziej kreatywnym nie oznacza tylko myślenia poza schematem. To oznacza, że nie ma żadnego schematu.”
Choć AI może wspierać twórców, według Zelnicka nigdy nie zastąpi kreatywności człowieka — zwłaszcza gdy chodzi o stworzenie czegoś tak unikalnego jak Grand Theft Auto VI.
GTA 6 — data premiery, cena i przyszłość
Przypomnijmy: premiera GTA 6 wciąż planowana jest na jesień 2025 roku. Wiele osób spekuluje, że gra może kosztować ponad 100 dolarów, zwłaszcza po zapowiedziach cen na Nintendo Switch 2. Fani z niecierpliwością czekają na nowy zwiastun i kolejne szczegóły.
Mimo braku konkretów, Rockstar i Take-Two zdają się być pewni sukcesu.
Źródło: dexerto
Źródło zdjęcia: Rockstar Games / Take-Two Interactive