Rynek gier konsolowych zanotował 3,9% spadek przychodów rok do roku. Takie informację można wyczytać z najnowszego raportu 2025 PC and Console Gaming Report od Newzoo.
Spadek gier premium ciągnie w dół rynek konsolowy
Głównym powodem regresu był 14-procentowy spadek przychodów z gier premium, które w 2024 roku wygenerowały 19,9 mld dolarów. Mimo to nadal stanowiły największy segment – 46% z całkowitych 42,8 mld dolarów.
Co istotne, model premium był jedynym, który odnotował spadek. Inne formy monetyzacji rosły: mikropłatności wzrosły o 4,5% r/r do 13,9 mld dolarów (32% rynku), subskrypcje skoczyły o 14,1% do 6,9 mld dolarów, a DLC – mimo skromnego udziału 5% – przyniosły 2,2 mld dolarów, co oznacza wzrost o 2,5%.
Wzrost mikropłatności napędzały tytuły takie jak Fortnite, Call of Duty: Black Ops 6 i NBA 2K25. W przypadku DLC, największy udział miały Elden Ring, Diablo 4 i Destiny 2.
Konsole mają się dobrze
Przychody z gier konsolowych w 2024 roku były nieco wyższe niż na rynku PC, który osiągnął 37,3 mld dolarów. Na PC dominują jednak mikropłatności – odpowiadają za 58% przychodów.
Newzoo prognozuje, że rynek konsolowy powróci na ścieżkę wzrostu, osiągając 47,3 mld dolarów w 2025 roku i 52,4 mld w 2027.
Źródło: Insider Gaming