REKLAMA

Silksong w ogniu debaty: trudność gry dzieli społeczność

Kamil Wandzel

Opublikowano: 8 września 2025

Hollow Knight: Silksong kay art
Spis treści

Premiera Hollow Knight: Silksong po ponad sześciu latach oczekiwania okazała się wydarzeniem na skalę światową. Tytuł studia Team Cherry przyciągnął w szczytowym momencie ponad pół miliona jednoczesnych graczy na Steamie. Pierwsze recenzje określono jako „bardzo pozytywne”. Szybko jednak obok entuzjazmu pojawiły się kontrowersje, głównie związane z poziomem trudności.

Poziom trudności sprawia problemy

Wielu graczy zwraca uwagę, że skalowanie wyzwań bywa frustrujące, a powtarzanie fragmentów gry po porażkach zniechęca. Jeden z użytkowników Reddita, Machi-Ato, pisał: „Czy tylko ja mam takie wrażenie, czy niektóre rzeczy, które sprawiają, że Silksong jest ‘trudny’, są po prostu okrutne?”. W recenzjach na Steamie pojawiły się głosy o „sztucznie zawyżonym poziomie trudności” i niepotrzebnym wydłużaniu czasu gry.

Część społeczności broni jednak surowych zasad rozgrywki. W popularnym wątku na Reddicie użytkownik jacked-deMamp argumentował: „Nic się nie stało, że Silksong jest trudny. To już się robi nudne. Co drugi post o tej grze w sieci to narzekanie na poziom trudności. Jest tyle niesamowitych rzeczy do omówienia”. W podobnym tonie inni podkreślają, że wymagająca mechanika to naturalna cecha serii i część jej tożsamości.

REKLAMA

Debata wokół Silksong przypomina spory, które od lat towarzyszą tytułom z serii Souls od FromSoftware. Tam również cykl dyskusji zaczynał się od zachwytów, a następnie przechodził w zarzuty o zbyt wysoki poziom trudności, by ostatecznie przerodzić się w starcia o to, kto ma rację. Wszystko wskazuje na to, że nowe dzieło Team Cherry podąża tą samą ścieżką.

Jedno pozostaje pewne: dyskusja o balansie i filozofii trudności w Silksong szybko się nie zakończy. Gra już teraz urosła do rangi jednego z najważniejszych tytułów niezależnych ostatnich lat, a emocje towarzyszące premierze pokazują, że społeczność Hollow Knight wciąż żyje i intensywnie angażuje się w rozwój swojego ulubionego uniwersum.

Źródło: IGN

Kamil Wandzel

Jako dziecko jadłem kamienie stąd moja miłość do krasnoludów, patrząc na żelazny tron, czekam na powrót króla, a wyglądając za okno, odruchowo rzucam na percepcję. To cały ja, lubię uciekać w światy pełne magii, czy to na kartach książek, czy za pomocą konsoli (mam zielone serce!) i robię to zawsze, kiedy mam wolną chwilę. A i pamiętajcie... KRASNOLUDEM SIĘ NIE RZUCA!

REKLAMA

Rekomendowane artykuły

Sprzedaż „Ghost of Yotei” w Europie zbliżona do „Ghost of Tsushima”

Sprzedaż „Ghost of Yotei” w Europie zbliżona do „Ghost of Tsushima”

Jim Carrey zagra w aktorskim filmie „The Jetsons”

Jim Carrey zagra w aktorskim filmie „The Jetsons”

The Blood of Dawnwalker na Poznań Game Arena 2025!

The Blood of Dawnwalker na Poznań Game Arena 2025!
okładka gry Assassin’s Creed: Revelations

Mark-Alexis Côté odchodzi z Ubisoft

Mark-Alexis Côté odchodzi z Ubisoft

Japonia prosi OpenAI o zaprzestanie łamania praw autorskich w Sora 2

Japonia prosi OpenAI o zaprzestanie łamania praw autorskich w Sora 2

Jak będzie wyglądać poziom 80 w Pokémon GO?

Jak będzie wyglądać poziom 80 w Pokémon GO?