Shigeru Miyamoto, współtwórca Donkey Konga, odegrał kluczową rolę w kształtowaniu dźwięku i ruchu w grze Donkey Kong Bananza. Jego unikalne podejście do testowania gier miało istotny wpływ na ostateczny kształt gry.
Testowanie w stylu Miyamoto
Podczas sesji testowej Donkey Kong Bananza, Miyamoto skupił się na jednym miejscu, wielokrotnie uderzając i kopiąc w tym samym punkcie. Kenta Motokura, producent gry, zauważył:
„To było dobre widzieć go grającego w ten sposób… udowodniło, że jest wiele rzeczy, które gracze mogą być ciekawi w grze.
To podejście pomogło zespołowi dostrzec potencjał w szczegółach interakcji z otoczeniem.
Miyamoto wniósł również swoje doświadczenie w tworzeniu dźwięków i animacji. Jego wcześniejsze prace nad grami, takimi jak Super Mario Odyssey, dostarczyły inspiracji do tworzenia dynamicznych efektów dźwiękowych i płynnych animacji ruchów postaci.
Donkey Kong Bananza wprowadza nowatorskie podejście do destrukcji w grach platformowych. Dzięki zaawansowanej technologii voxelowej, gracze mogą w pełni zniszczyć otoczenie, co dodaje głębi i realizmu rozgrywce. Miyamoto, znany z eksperymentowania z nowymi mechanikami, dostrzegł potencjał w tej funkcji, co miało wpływ na jej ostateczne wdrożenie.
Źródło: GamesRadar