Gra „Ready or Not” od VOID Interactive, taktyczna strzelanka z perspektywy pierwszej osoby, przekroczyła milion sprzedanych egzemplarzy na konsolach. Mimo kontrowersji wokół wprowadzonych zmian cenzuralnych. Tytuł zadebiutował na PlayStation 5 i Xbox Series X/S 15 lipca 2025 roku.
„Cenzura” pomogła?
Wersje konsolowe zostały zmodyfikowane, aby spełnić wymogi certyfikacyjne — zmieniono między innymi sposób przedstawiania przemocy, usunięto nagość oraz poprawiono animacje. Twórcy wyjaśnili, że te korekty były niezbędne, aby gra dobrze działała na platformach oraz była zgodna z ich wymaganiami technicznymi, korzystając z silnika Unreal Engine 5.
Pomimo początkowych negatywnych reakcji części graczy, którzy zarzucali deweloperom nadmierną cenzurę, tytuł zyskał na popularności. „Ready or Not” znalazła się na 15. miejscu najlepiej sprzedających się gier na Steamie. Liczba aktywnych użytkowników na tej platformie podwoiła się po ogłoszeniu zmian.
Gra oferuje realistyczne, taktyczne doświadczenie, w którym gracze dowodzą oddziałem SWAT w fikcyjnym amerykańskim mieście Los Sueños, podejmując się różnorodnych misji, takich jak przeciwdziałanie terroryzmowi czy walka z handlem ludźmi. Dostępne są liczne bronie i sprzęt, a także tryb kooperacji wieloosobowej.
Kontrowersje związane z cenzurą przyczyniły się do zwiększenia zainteresowania tytułem, co przełożyło się na jego komercyjny sukces.
Źródło: IGN