Dyrektor kreatywny Helldiver 2 Johan Pilestedt w mocnych słowach podsumował fale zwolnień.
„Niestety wszyscy gonili za battle royale”.
W wywiadzie z Eurogamer Pilestedt obarczył winą za zwolnienia szefów firm i ich dążeniem za trendami. Zamiast tego branża gier wideo musi podjąć ryzyko, aby sprostać wymaganiom graczy.
„Branża gier jest uwięziona w błędnym kole śmierci i odrodzenia” – powiedział. „Co jakiś czas nagle zwalniamy tysiące ludzi, a potem nikt nie rozumie dlaczego”.
„Zawsze będziemy przechodzić przez cykle śmierci i odrodzenia, ale teraz ten cykl jest niepotrzebnie brutalny, ponieważ nie dywersyfikujemy wystarczająco. Musimy tworzyć więcej rodzajów gier, ponieważ ludzie grają więcej niż kiedykolwiek, a my nadal nie jesteśmy w stanie utrzymać się na rynku. To śmieszne”.
„Gdyby wszyscy przestali tworzyć gry battle royale i stworzyli [inne] gry, nie bylibyśmy w tej sytuacji”.
„Wielu wydawców – przepraszam, moi drodzy przyjaciele wydawcy – próbuje grać bezpiecznie, podejmując pewne zakłady” – powiedział Pilestedt. „Jedna rzecz, którą mogę zagwarantować, to to, że te pewne zakłady są wyrokiem śmierci dla studiów, które próbują odnieść sukces”.
„Jesteśmy w biznesie podejmowania ryzyka, a jeśli nie podejmujesz ryzyka, nigdy nie osiągniemy sukcesu. Niewielu ludzi wierzyło, że Helldivers osiągnie cokolwiek, a jednak jesteśmy tutaj”.
„Zbyt wiele gier starało się zadowolić zbyt wielu ludzi, innymi słowy, albo tworzyło coś zbyt podobnego do czegoś, co już istniało”.
„Nie możesz wyprzedzać, jeśli pozostajesz na tym samym pasie” – kontynuował Pilestedt
„Mamy problem z konwergencją w branży gier. Minecraft radzi sobie dobrze. Battle royale radzi sobie dobrze. Usługa na żywo to kolejna wielka rzecz. Wszyscy deweloperzy zajmują tę samą pozycję, aby konkurować o tę samą niszę”.
„I co się dzieje? Wielu niezadowolonych graczy mówi: 'No dobrze, a co z moimi potrzebami? Chcę zagrać w kilka gier i mam sporo pieniędzy do wydania.’ Niestety wszyscy gonili za battle royale.
Podsumowując swoją sesję, Pilestedt wezwał przedstawicieli branży gier do „podejmowania większego ryzyka”, aby „uniknąć masowych porażek” wynikających z podążania za trendami.
„Twórz gry zgodnie z fundamentem i stylem swojego studia” – powiedział. „Zamiast tego nie kopiuj innych, pomyśl o tym, co chcesz stworzyć i zaryzykuj”.
Źródło: EuroGamer