Square Enix ujawniło szczegóły techniczne dotyczące prequela Octopath Traveler, który zadebiutuje 4 grudnia 2025 roku. Firma przedstawiła pełną specyfikację sprzętową gry, a także poinformowała o ograniczeniach w wielkości miast, które będą zależeć od możliwości danej platformy.
Ograniczenia sprzętowe
Na najwydajniejszych urządzeniach, takich jak PlayStation 5, Xbox Series X|S czy nowoczesne komputery PC, gracze mogą liczyć na limit budynków miejskich wynoszący 500. Nieco mniej, bo 400, dostępnych będzie na Switchu 2 oraz PlayStation 4. Największe różnice odczują jednak posiadacze pierwszego modelu Nintendo Switch, gdzie limit spada do 250. To aż o połowę mniej niż na konsolach nowej generacji. Jak zaznacza Square Enix, „nie jest jasne, jak zauważalne będą te różnice w rozgrywce dla graczy, którzy będą grać w pojedynkę”.
Poza ograniczeniami w projektowaniu miast, studio ujawniło także szczegóły dotyczące rozdzielczości i płynności animacji. PS5 i Xbox Series X zaoferują wsparcie do 3840×2160 i 120 klatek na sekundę. Gracze na PC będą mogli dostosować ustawienia do własnych możliwości sprzętowych. Podczas gdy Xbox Series S zapewni 120 FPS przy rozdzielczości 1920×1080. Switch 2 i PlayStation 4 obsłużą rozdzielczość do 1920×1080 w 60 FPS. Switch 1 zatrzyma się na poziomie 1280×720 i 30 FPS.
Square Enix potwierdziło również szczegóły dotyczące fizycznych wydań gry. Posiadacze Switcha 2 otrzymają jedynie wersję w formie karty Game-Key. Natomiast użytkownicy starszego modelu konsoli będą mogli kupić standardową kartę, lecz bez możliwości aktualizacji do nowszej edycji.
Octopath Traveler 0 został pierwotnie zapowiedziany w lipcu. Produkcja zadebiutuje na Nintendo Switch, Switch 2, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X|S oraz PC. Oprócz edycji standardowej gracze będą mogli nabyć także wersje deluxe i kolekcjonerską.
Źródło: IGN
Źródło Grafiki: Xbox