REKLAMA

Jeśli nie wykorzystamy sztucznej inteligencji, sami się ograniczamy

Kamil Wandzel

Opublikowano: 23 października 2025

god of war1 screen z gry
Spis treści

Była dyrektor ds. rozwoju produktu w Sony Santa Monica Studio, Meghan Morgan Juinio, podkreśliła, że sztuczna inteligencja (SI) w branży gier nie jest zagrożeniem, lecz narzędziem, które może istotnie przyspieszyć i ulepszyć proces tworzenia. Według niej, deweloperzy, którzy ignorują tę technologię, sami sie ograniczają

Krok w tył?

Juinio powiedziała — „Przynajmniej na ten moment tak to widzę. To będzie się rozwijać, niezależnie od tego, czy jesteś na pokładzie czy nie, więc chcę być na czele i pomagać określać, jak to pójdzie i jak tego używać.”  Dodając: „Myślę, że jeśli jej nie przyjmiemy, to sami siebie ograniczamy.”

Juinio wskazała, że choć generatywna SI wzbudza kontrowersje, to sama idea wykorzystywania algorytmów w tworzeniu gier nie jest nowa. Przypomniała narzędzie SpeedTree, użyte już w 2006 roku do generowania roślinności w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Co pokazuje, że procedury wspierane algorytmami mają swoje korzenie dawno temu. Jednak zaznaczyła, że możliwość użycia SI nie oznacza konieczności jej użycia w każdym projekcie.

REKLAMA

Na koniec Juinio podkreśliła, że człowiek pozostaje kluczowym elementem procesu tworzenia gier. Rozwój i pomysł należy do ludzi – przykładem jest seria „God of War”, której opowieść to  „ludzka historia oparta na ludzkich doświadczeniach”. Jej przekaz jest jasny: jeśli branża gier chce nie tylko nadążać, ale liderować. Powinna świadomie i ze zrozumieniem włączyć sztuczną inteligencję do swoich procesów.

Źródło: Gamespot

Kamil Wandzel

Jako dziecko jadłem kamienie stąd moja miłość do krasnoludów, patrząc na żelazny tron, czekam na powrót króla, a wyglądając za okno, odruchowo rzucam na percepcję. To cały ja, lubię uciekać w światy pełne magii, czy to na kartach książek, czy za pomocą konsoli (mam zielone serce!) i robię to zawsze, kiedy mam wolną chwilę. A i pamiętajcie... KRASNOLUDEM SIĘ NIE RZUCA!

REKLAMA

Rekomendowane artykuły

plan zdjęciowy Avengers doomsdlay

Zwiastun Avengers: Doomsday blisko?

Zwiastun Avengers: Doomsday blisko?

Pozew zbiorowy przeciwko Netflixowi

Pozew zbiorowy przeciwko Netflixowi
GREYMOOR The Elder Scrolls Online kadr z gry

„The Elder Scrolls V: Skyrim” trafia na Nintendo Switch 2

„The Elder Scrolls V: Skyrim” trafia na Nintendo Switch 2

Nie będzie kontynuacji „Blue Prince”

Nie będzie kontynuacji „Blue Prince”
logo warner bros

Paramount składa wrogą ofertę przejęcia Warner Bros

Paramount składa wrogą ofertę przejęcia Warner Bros
Hideo Kojima

Hideo Kojima: Nowy horror OD to eksperyment

Hideo Kojima: Nowy horror OD to eksperyment