REKLAMA

Zmiany w wyglądzie Donkey Konga

Kamil Puzdrowski

Opublikowano: 22 maja 2025

Spis treści

Donkey Kong, jedna z najstarszych i najbardziej rozpoznawalnych maskotek Nintendo, przeszedł w tym roku zauważalną metamorfozę. Choć przez dekady znany był z charakterystycznego, groźnego wyrazu twarzy i masywnych brwi, jego nowa odsłona w Donkey Kong Bananza wywołała niemałe poruszenie wśród fanów. Teraz głos w sprawie zabrał sam Shigeru Miyamoto, ujawniając powód tej kontrowersyjnej zmiany.

Donkey Kong z łagodniejszym wyrazem twarzy

W rozmowie z IGN, Miyamoto został zapytany o to, jak czuje się widząc nową wersję Donkey Konga – szczególnie biorąc pod uwagę, że postać towarzyszy mu od 1981 roku.

– „Kiedy zaczęliśmy myśleć o stworzeniu nowych wersji, ewolucji Donkey Konga, stworzyliśmy grę Jungle Beat” – wyjaśnił Miyamoto. – „Współpracowaliśmy z zespołem odpowiedzialnym za 3D Mario. Dzięki ówczesnej technologii mogliśmy nadać Donkey Kongowi więcej ekspresji. Sięgając też do designu stworzonego przez Rare, ponownie oceniliśmy, co możemy zrobić, by uczynić go bardziej wyrazistym. A gdy przyszło do filmu, postanowiliśmy pójść dalej z tą nową generacją Donkey Konga.

REKLAMA

Mniej groźny, bardziej przyjazny

W praktyce oznacza to, że Donkey Kong nie musi już wyglądać jak zły goryl gotowy do walki. Zamiast tego zyskał bardziej przystępny i ludzki wygląd – gotowy do pokazania szerszej gamy emocji. Zmiana ta ma sens nie tylko w kontekście gier, ale także adaptacji filmowej, w której większa mimika może pomóc w budowaniu więzi z młodszym odbiorcą.

Fani niezbyt zadowoleni

Mimo racjonalnego wytłumaczenia, wielu fanów nie jest zachwyconych nowym wyglądem. Dla wielu Donkey Kong to ikona lat 90., z wyrazistym, nieco groźnym obliczem. Teraz, kiedy wygląda bardziej „miło” niż „groźnie”, część graczy odczuwa utratę charakteru tej postaci. Ale jak sugeruje Miyamoto – ta zmiana to krok ku przyszłości i większej wszechstronności postaci.

Źródło: IGN
Źródło grafiki: Nintendo

Kamil Puzdrowski

Cześć, jestem Kamil. Czasami staram się coś mądrego napisać o grach.

REKLAMA

Rekomendowane artykuły

Problemy Dragon Age: The Veilguard miały źródło w decyzjach zarządu

Problemy Dragon Age: The Veilguard miały źródło w decyzjach zarządu
Nintendo Switch 2 key art

Nintendo Switch 2 porównywalny z Xbox Series S

Nintendo Switch 2 porównywalny z Xbox Series S

Gwiazda „Stranger Things” gotowa na koniec serialu

Gwiazda „Stranger Things” gotowa na koniec serialu
PlayStation 5 Sony

Czerwcowa aktualizacja katalogu gier PlayStation Plus

Czerwcowa aktualizacja katalogu gier PlayStation Plus
LOGO teorii wielkiego podrywu

Nowy spin-off Teorii wielkiego podrywu nadchodzi

Nowy spin-off Teorii wielkiego podrywu nadchodzi
logo iniemamocnych

Peter Sohn wyreżyseruje „Iniemamocnych 3”

Peter Sohn wyreżyseruje „Iniemamocnych 3”