Do Helldivers 2 trafiła właśnie ogromna aktualizacja oznaczona jako patch 01.003.000, dostępna zarówno na PC, jak i PlayStation 5. Wprowadza ona wiele nowości – pojawiają się nowi przeciwnicy z frakcji Illuminate, system personalizacji i rozwoju broni, a także zmiany w sklepie Superstore.
Nowi przeciwnicy i więcej zagrożeń
Studio Arrowhead zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami uruchomiło nową inwazję obcych sił – Illuminate. Wśród nowych wrogów znajdziemy m.in. Stingray – myśliwce wspierające ataki z powietrza oraz Crescent Overseer, który potrafi ostrzeliwać z ukrycia. Pojawił się też Fleshmob – potwór stworzony z części Voteless, będący efektem nieudanego eksperymentu Illuminate.
Deweloperzy zapowiadają również pojawienie się większych statków przeciwnika, choć na razie nie ujawniono szczegółów na temat ich możliwości. Gracze mogą spodziewać się kolejnych niespodzianek w trakcie rozgrywki.
Rozwój i personalizacja broni
Po raz pierwszy gracze mogą rozwijać i personalizować uzbrojenie. Większość broni podstawowych otrzymała poziomy, które odblokowuje się podczas misji. Nowe dodatki można zdobywać dzięki Requisition. W grze pojawiły się również nowe wzory FRV inspirowane zestawami takimi jak Viper Commandos, Freedom’s Flame, Chemical Agents i Truth Enforcers Warbonds – będą one dostępne od 15 maja wraz z premierą pakietu Masters of Ceremony Warbond.
Zmiany w Superstore i balansie rozgrywki
Superstore przeszedł przebudowę – teraz gracze mają stały dostęp do potrzebnych przedmiotów, bez konieczności czekania na ich powrót do rotacji. Dodatkowo, patch 01.003.000 wprowadza poprawki balansu gry, obejmujące m.in. zmiany w zachowaniu pocisków, obrażeniach od ognia, kosztach wytrzymałości przy użyciu broni białej oraz mechanice odłamków.
Źródło: IGN