REKLAMA

The Witcher zanotował dramatyczny spadek oglądalności

Kamil Wandzel

Opublikowano: 6 listopada 2025

Spis treści

Czwarty sezon serialu „The Witcher” na platformie Netflix wystartował z wynikami znacznie odbiegającymi od wcześniejszych odsłon.

Coś się dzieje

W ciągu czterech dni od premiery zanotowano około 7,4 miliona wyświetleń, co oznacza spadek o ponad połowę względem trzeciej serii (której wynik wyniósł około 15,2 miliona wyświetleń w tym samym okresie).

W komunikacie serwisu Netflix czytamy:

REKLAMA

„Ci, którzy szukali bardziej magicznego i dojrzałego weekendowego seansu, zanurzyli się w nowym sezonie The Witchera, który rzucił swój urok i zajął drugie miejsce na liście anglojęzycznych seriali z 7,4 miliona wyświetleń.”

Eksperci i analitycy zwracają uwagę, że premiera czwartego sezonu była najmniej udanym startem w historii serialu. Spadek względem sezonu drugiego (ok. 18,5 miliona wyświetleń w trzy dni po premierze) sięga aż około 60 %. Przy tym trzecia seria również odnotowała spadek względem drugiej, co dowodzi, iż seria traci na widowni już od pewnego czasu.

Powodów takiej tendencji może być kilka: zmiana głównego aktora, zmiany w tonie i stylu produkcji, a także możliwe zmęczenie widowni. Mimo mocnego marketingu oraz obecności znanych nazwisk w obsadzie (m.in. Liam Hemsworth jako Geralt), serial nie zdołał osiągnąć wyników wcześniejszych sezonów. Teraz pozostaje pytanie, czy finałowy (piąty) sezon odzyska zaufanie widzów, czy utrzymają się spadkowe trendy.

Źródło: whats-on-netflix

Kamil Wandzel

Jako dziecko jadłem kamienie stąd moja miłość do krasnoludów, patrząc na żelazny tron, czekam na powrót króla, a wyglądając za okno, odruchowo rzucam na percepcję. To cały ja, lubię uciekać w światy pełne magii, czy to na kartach książek, czy za pomocą konsoli (mam zielone serce!) i robię to zawsze, kiedy mam wolną chwilę. A i pamiętajcie... KRASNOLUDEM SIĘ NIE RZUCA!

REKLAMA

Rekomendowane artykuły

Nowa aktualizacja systemowa dla Nintendo Switch

Nowa aktualizacja systemowa dla Nintendo Switch

„Ghost of Yōtei” sprzedaje się w imponującym tempie

„Ghost of Yōtei” sprzedaje się w imponującym tempie
PlayStation 5 Sony

PlayStation pracuje nad funkcją Cross-Buy

PlayStation pracuje nad funkcją Cross-Buy
v jak vendetta kay art

V jak Vendetta” wraca do kin z okazji 20-lecia

V jak Vendetta” wraca do kin z okazji 20-lecia

Steam Deck wreszcie otrzymuje długo oczekiwaną funkcję

Steam Deck wreszcie otrzymuje długo oczekiwaną funkcję
fallout-3 kadr z gry

Obsidian Entertainment o planach na przyszłość

Obsidian Entertainment o planach na przyszłość