REKLAMA

Silent Hill F nie jest soulslike.

Kamil Wandzel

Opublikowano: 25 sierpnia 2025

silent hill f kay art
Spis treści

Fani Silent Hilla od dawna debatują, czy najnowsza odsłona serii zalicza się do gatunku soulslike. W niedawnym wywiadzie dla IGN firma Konami stanowczo temu zaprzeczyła, wyrażając jednocześnie pewne rozczarowanie trwającą dyskusją.

Cechy nie zawsze zgodne

Akcja Silent Hill 3 przenosi graczy do Japonii lat 60. XX wieku, śledząc losy Hinako Shimizu, nastolatki zmagającej się z presją otoczenia. Walka w grze ma podobny charakter do tej z Silent Hill 2 Remake. Gracze mogą unikać ataków wroga przyciskiem kółka na kontrolerze DualSense, a lekkie i ciężkie ciosy wykonywać odpowiednio przy użyciu R1 i R2. Ograniczony zasięg i długie animacje ataków nadają starciom realistyczny i ciężki charakter, zwłaszcza przy użyciu ciężkich ciosów, które wymagają precyzyjnego wyczucia czasu i sprawiają, że Hinako wydaje się zwykłą nastolatką o ograniczonej sile.

Walka w Silent Hill F obejmuje także uniki i kontrataki z ograniczeniem czasowym, co wymaga od gracza refleksu. Tryb skupienia, aktywowany przytrzymaniem L2, pozwala wydłużyć sekwencje kontrataków i naładować potężny cios ogłuszający przeciwnika. Koncepcja parad i kontrataków wywołała jednak podział wśród fanów. Zwłaszcza że Konami zasugerowało, iż mechaniki te zostały pogłębione z powodu rosnącej popularności wymagających gier akcji wśród młodszych odbiorców.

REKLAMA

Twórcy wyjaśniają

Podczas Gamescom 2025 producent Motoi Okamoto wyjaśnił, że Silent Hill F nie jest soulslike’iem. „To jedna z rzeczy, które widzimy. Termin ‚soulslike’ krąży w internecie dość często. Myślę, że to trochę nieszczere określenie. Współcześni gracze widzą wskaźnik wytrzymałości i unik i od razu myślą: ‚Okej, to soulslike’” – powiedział. Dodał, że mechaniki takie jak wskaźnik skupienia czy wytrzymałości były obecne już w wcześniejszych odsłonach serii, m.in. w Silent Hill 3 i Silent Hill 4.

„Te rzeczy nie są nowością ani zarezerwowane wyłącznie dla gier soulslike. Są one częścią gier akcji i horroru od dawna. Jeśli masz te elementy, od razu jesteś nazywany soulslike. Chcielibyśmy podkreślić, że jesteśmy grą akcji i horroru, ale nie soulslike” – podsumował Okamoto.

Premierę Silent Hill F zaplanowano jest na 25 września.

Źródło: IGN

Źródło Grafiki: Steam

Kamil Wandzel

Jako dziecko jadłem kamienie stąd moja miłość do krasnoludów, patrząc na żelazny tron, czekam na powrót króla, a wyglądając za okno, odruchowo rzucam na percepcję. To cały ja, lubię uciekać w światy pełne magii, czy to na kartach książek, czy za pomocą konsoli (mam zielone serce!) i robię to zawsze, kiedy mam wolną chwilę. A i pamiętajcie... KRASNOLUDEM SIĘ NIE RZUCA!

REKLAMA

Rekomendowane artykuły

Pokémon Go podnosi limit poziomów do 80

Pokémon Go podnosi limit poziomów do 80

Były producent BioWare wyjaśnia Dlaczego mag w Origins był tak potężny

Były producent BioWare wyjaśnia Dlaczego mag w Origins był tak potężny
Topografia samotności – recenzja Death Stranding 2

Hideo Kojima zdradza: koncept Death Stranding 3 już istnieje

Hideo Kojima zdradza: koncept Death Stranding 3 już istnieje
Superman kontra Fantastyczna Czwórka: bitwa o nasze geekowskie serca

Superman zostaje największym filmem superbohaterskim 2025 roku

Superman zostaje największym filmem superbohaterskim 2025 roku

Eric Barone o współpracy z innymi grami: „Nie robię tego dla pieniędzy”

Eric Barone o współpracy z innymi grami: „Nie robię tego dla pieniędzy”

Mega Pokémony powracają w Pokémon Legends ZA

Mega Pokémony powracają w Pokémon Legends ZA