Sega zareagowała na krytykę związaną z premierą gry Warhammer 40,000: Space Marine – Master Crafted Edition, wydłużając okres zwrotów, oferując 50% zniżki na aktualizację oraz zapowiadając kolejne poprawki.
Starania o poprawę ocen użytkowników
Master Crafted Edition to nowe wydanie gry akcji z 2011 roku od Relic Entertainment,. Sega i Games Workshop nie określają go jako remastera. Zamiast tego podkreślają, że chodzi o ulepszenia w grafice i jakości rozgrywki, które mają wynieść doświadczenie z gry na wyższy poziom.
Wśród wprowadzonych zmian znajdują się lepsze tekstury, rozdzielczość 4K, poprawione modele postaci, nowy interfejs, zmodernizowane sterowanie i zremasterowany dźwięk. Gra zadebiutowała 10 czerwca na Xbox Series X/S oraz PC, trafiając od razu do Game Pass (brak informacji o wersji na PS5). Choć na Game Pass gra radzi sobie przyzwoicie, na Steamie spotkała się z falą krytyki. Jej ocena to „w większości negatywna”.
Główne zarzuty dotyczą zbyt wysokiej ceny względem wprowadzonych zmian oraz problemów z interfejsem i nieoczekiwanych zmian wizualnych. Wielu graczy twierdzi, że osoby posiadające Anniversary Edition powinny otrzymać Master Crafted Edition za darmo lub przynajmniej z dużą zniżką.
W odpowiedzi na te opinie, Sega opublikowała komunikat na Steamie. Informując, że „usłyszeli wasze uwagi dotyczące ceny” i przedłużyła okres, w którym można uzyskać pełen zwrot kosztów gry – aż do 10 lipca. Niezależnie od liczby godzin spędzonych w grze. Warunkiem jest złożenie wniosku o zwrot do godziny 18:00 czasu brytyjskiego / 22:00 czasu pacyficznego tego dnia. Czyli do końca letniej wyprzedaży Steam.
Dodatkowo, osoby posiadające Anniversary Edition mogą teraz kupić Master Crafted Edition z 50% zniżką, także do 10 lipca. Jeśli już kupiłeś pełną wersję i przysługuje Ci zniżka. Musisz samodzielnie wystąpić o zwrot przez Pomoc Steam, a następnie ponownie zakupić grę w obniżonej cenie.
„Zdajemy sobie sprawę, że cała sytuacja była dla części graczy frustrująca i przepraszamy za powstałe zamieszanie” – napisała Sega. „Mamy nadzieję, że to rozwiązanie będzie satysfakcjonujące, a my tymczasem będziemy dalej pracować nad poprawą samej gry.”
Źródło: IGN