Z okazji Dnia Star Treka, obchodzonego 8 września, Paramount zapowiedział szereg nowych inicjatyw związanych z kultową marką. Działania te mają na celu podkreślenie nadchodzącej 60. rocznicy premiery oryginalnego serialu, która przypadnie w przyszłym roku.
Nowości w świecie Star Trek
Pierwszym z ogłoszonych projektów jest scenariuszowy podcast Star Trek: Khan, który zadebiutował na wszystkich głównych platformach podcastowych oraz na oficjalnym kanale Star Trek w serwisie YouTube. Nowe odcinki będą ukazywać się w poniedziałki aż do 3 listopada. W obsadzie głosowej znaleźli się m.in. Naveen Andrews jako Khan Noonien Singh, Wrenn Schmidt jako Marla McGivers, Tim Russ jako Tuvok oraz George Takei, który ponownie użyczył głosu kapitanowi Sulu. W projekcie bierze udział także Sonya Cassidy jako dr Rosalind Lear.
Równolegle premierę miał pierwszy serial animowany skierowany do najmłodszych widzów – Star Trek: Scouts. Produkcja opracowana przez Nickelodeon Digital Studio i CBS Studios ukazuje przygody trójki 8-letnich bohaterów -JR, Sprocketa i Roo . Szkolą się oni na przyszłych członków Gwiezdnej Floty. Odcinki trwające 3–4 minuty są dostępne na YouTube, a do 2026 roku ukaże się łącznie 22 epizody.
Marka Star Trek rozszerza się także o współpracę z innymi partnerami. Paramount i grupa Lego zapowiedziały pierwszy wspólny projekt, prezentując zwiastun z klockową wersją kapitana Jeana-Luca Picarda. Z kolei WEBTOON opublikuje cyfrowe komiksy osadzone w uniwersum, które – jak zapowiada wydawca – będą „oryginalnymi historiami poruszającymi uniwersalne tematy gatunkowe”.
Inicjatywy te towarzyszą innym projektom z franczyzy. Takim jak gra VR Star Trek: Infection oraz nadchodzący serial Starfleet Academy, którego premiera planowana jest na początek 2026 roku. Widać wyraźnie, że Paramount stawia na szeroką obecność marki w różnych mediach i pokoleniach odbiorców. Przygotowując grunt pod jubileusz jednej z najważniejszych serii w historii science fiction.
Źródło: Paramount