Klasyczny interfejs i ekrany startowe PlayStation na PS5 powracają! Do tego Sony dorzuca jeszcze dodatkowe funkcje dźwiękowe. Czego konkretnie spodziewać się po dzisiejszej aktualizacji na konsoli?
W zeszłym roku PlayStation wprowadziło klasyczny interfejs użytkownika i ekrany startowe PlayStation dla PS5, aby uczcić 30. rocznicę konsoli. Podczas gdy wielu fanów chwaliło tę zaskakującą funkcję, przyniosła ona złe wieści, a mianowicie, że będą one dostępne tylko przez ograniczony czas. Tak faktycznie się stało – w styczniu konsole wróciły “do normy”.
Plotkowano jednak, że szablony powrócą w przyszłości, ale…w płatnej formie. To oczywiście za to spotkało z niezbyt pozytywnym odbiorem wśród internautów. Widać, że do kogoś wyżej dotarły te niezadowolone głosy. Motywy powrócą za darmo w kolejnej aktualizacji.
Powrót klasycznych motywów i nowe funkcje
Sony oficjalnie zapowiedziało na blogu PlayStation powrót klasycznych motywów znanych z wcześniejszych konsol – tym razem w nowej odsłonie. Szablony będą dostępne w ramach świeżej funkcji systemowej nazwanej „Wygląd”, która trafi na PS5 wraz z nadchodzącą dużą aktualizacją oprogramowania.
To jednak nie wszystko – aktualizacja przyniesie również nową funkcję dźwiękową o nazwie „Audio Focus”. Pozwoli ona graczom dostosować sposób, w jaki brzmi gra, za pomocą gotowych ustawień dopasowanych do różnych scenariuszy.
Aby włączyć Audio Focus, wystarczy przejść do [Ustawienia] > [Dźwięk] > [Głośność] > [Audio Focus]. Funkcję można także aktywować z poziomu Centrum Sterowania, co umożliwia szybką zmianę ustawień bez przerywania gry.
Dostępne są cztery profile, które pozwalają wzmocnić wybrane pasma dźwiękowe:
- Wzmocnienie niskich tonów – lepsze brzmienie silników, wybuchów i innych niskich częstotliwości.
- Wzmocnienie głosów – wyraźniejsze dialogi postaci oraz czat głosowy.
- Wzmocnienie wysokich tonów – lepsza słyszalność kroków i dźwięków o wysokiej częstotliwości.
- Wzmocnienie cichych dźwięków – podbicie subtelnych efektów dźwiękowych w szerokim zakresie.
Każdy z presetów można dostosować na trzech poziomach intensywności – słabym, średnim i mocnym. Co więcej, dostępna jest także możliwość niezależnego ustawienia wzmocnienia dla lewego i prawego kanału słuchawkowego. Funkcja działa tylko z słuchawkami podłączonymi przez USB lub analogowy jack – nie obsługuje połączeń HDMI przez telewizory, soundbary ani amplitunery.
Aktualizacja będzie udostępniana stopniowo na całym świecie, począwszy od 24 kwietnia.
Źródło: Blog.playstation.com