REKLAMA

Mark Darrah o przyczynach niepowodzenia Anthem

Kamil Wandzel

Opublikowano: 7 sierpnia 2025

kay art athem
Spis treści

niMark Darrah, były producent wykonawczy w BioWare, opublikował na YouTube analizę, w której omawia kulisy nieudanego projektu Anthem.

Co się stało?

Gra, która miała być kluczową produkcją studia, nie spełniła oczekiwań. Zarówno społeczności graczy, jak i samych deweloperów. Materiał ukazał się wkrótce po ogłoszeniu przez Electronic Arts, że serwery Anthem zostaną zamknięte w styczniu 2026 roku.

W swoim wystąpieniu Darrah wskazuje, że główną słabością projektu był brak jasno określonej koncepcji. Choć tytuł miał łączyć cechy RPG, akcji i gry sieciowej, zespół nigdy nie uzgodnił, jaką grą Anthem ma faktycznie być. Brak spójnej wizji skutkował częstymi zmianami w strukturze i założeniach projektu.

REKLAMA

Darrah zwraca uwagę, że decyzje podejmowane podczas tworzenia gry były niespójne. Część twórców dążyła do formuły podobnej do Destiny, inni chcieli czerpać z doświadczeń Mass Effecta. Brak wyraźnego kierownictwa oraz presja czasowa i oczekiwania wydawcy znacząco utrudniały pracę nad tytułem.

Dodatkowym wyzwaniem był wybór technologii. Silnik Frostbite, zaprojektowany z myślą o strzelankach, nie sprawdzał się przy tworzeniu gry akcji z otwartym światem i mechaniką latania. Przystosowanie go do potrzeb Anthem pochłonęło znaczne zasoby i czas.

„To nie jest Destiny. Ani Borderlands. To nie jest Mass Effect… nikt tak naprawdę nie powiedział jasno, czym to ma być” – podkreśla Darrah, wskazując na brak tożsamości gry jako jedną z kluczowych przyczyn jej porażki.

Mimo prób odbudowy projektu w ramach inicjatywy „Anthem NEXT”, gra nie zdołała odzyskać zaufania odbiorców. Ostatecznie plany te zostały porzucone. Jak zaznacza Darrah, jego analiza ma służyć jako przestroga dla innych zespołów, by unikać podobnych błędów w przyszłości.

Źródło: Gamesradar

Źródło Grafiki: EA

Kamil Wandzel

Jako dziecko jadłem kamienie stąd moja miłość do krasnoludów, patrząc na żelazny tron, czekam na powrót króla, a wyglądając za okno, odruchowo rzucam na percepcję. To cały ja, lubię uciekać w światy pełne magii, czy to na kartach książek, czy za pomocą konsoli (mam zielone serce!) i robię to zawsze, kiedy mam wolną chwilę. A i pamiętajcie... KRASNOLUDEM SIĘ NIE RZUCA!

REKLAMA

Rekomendowane artykuły

Logo xbox game pass

Microsoft wzbogaca Xbox Game Pass o ponad 45 nowych tytułów

Microsoft wzbogaca Xbox Game Pass o ponad 45 nowych tytułów
ubisoft

Ubisoft i Tencent dają zespołom autonomię

Ubisoft i Tencent dają zespołom autonomię
Palworld screen z gry

Palworld przeszedł granicę

Palworld przeszedł granicę

Twórca „Wiedźmina” żałuje jednego zdania o szkołach wiedźminów

Twórca „Wiedźmina” żałuje jednego zdania o szkołach wiedźminów
Halo Infinite

Halo Studios zapowiada panel

Halo Studios zapowiada panel
Call of Duty: Black Ops 7

Godziny wczesnego dostępu Call of Duty: Black Ops 7 ujawnione

Godziny wczesnego dostępu Call of Duty: Black Ops 7 ujawnione