W świecie gier nie ma wielu tytułów, które potrafią zatrząść całą branżą – Grand Theft Auto VI z pewnością do nich należy. Teraz potwierdził to sam Hideo Kojima. W trakcie audycji A Hideo Kojima Radio, legendarny twórca Metal Gear Solid i Death Stranding zdradził, że planowana wcześniej na wrzesień premiera Death Stranding 2 została przesunięta właśnie z powodu niepewności wokół debiutu GTA 6.
Kojima: „Wszyscy się przesuwają, gdy wchodzi GTA”
Jak przekazał użytkownik @Genki_JPN, znany z tłumaczenia japońskich newsów o grach, Kojima potwierdził, że Death Stranding 2 pierwotnie miało zadebiutować we wrześniu 2025 roku. Jednak z uwagi na możliwą premierę GTA 6 w listopadzie, wielu wydawców – w tym Kojima Productions – zaczęło dostosowywać swoje harmonogramy:
„Niektórzy mówią, że GTA może wyjść w listopadzie, a jak tylko to zostanie ogłoszone, wszyscy się usuwają z drogi. To jak z nową częścią Mission: Impossible – jeśli wejdzie do kin w maju, nikt inny nie będzie chciał wtedy startować ze swoją produkcją.”
Hideo Kojima says when publishers decide the release date for games like Death Stranding 2 they try avoid big sellers like Grand Theft Auto VI! via @koji10_tbs
"For example some are saying GTA may or may not release in November. As soon as it would be announced for November,… pic.twitter.com/RxQfcXaXRV
— Genki✨ (@Genki_JPN) May 7, 2025
Finalnie Death Stranding 2 trafi do sprzedaży 26 czerwca 2025 roku, co pozwoli uniknąć bezpośredniej konkurencji z tytułem Rockstara.
GTA 6 ustala reguły gry jeszcze przed premierą
Premiera Grand Theft Auto VI została oficjalnie wyznaczona na 26 maja 2026 roku, co oznacza, że wydawcy gier na 2025 rok mogą odetchnąć z ulgą – przynajmniej tymczasowo. Zbliżające się wydarzenia jak Summer Game Fest 2025 mogą teraz przynieść wysyp ogłoszeń dat premier, które wcześniej wstrzymywano w obawie przed nieuniknionym cieniem GTA.
Zjawisko to potwierdza pozycję GTA 6 jako być może najbardziej wpływowej gry w historii branży – nawet na etapie spekulacji o dacie premiery jest w stanie kształtować strategie największych twórców.
Źródło: Genki_JPN / A Hideo Kojima Radio | Insider Gaming
Źródło zdjęcia: Rockstar Games