REKLAMA

Dragon Age: The Veilguard a brak zaangażowania EA

Kamil Wandzel

Opublikowano: 8 maja 2025

EA key art
Spis treści

Mark Darrah, były producent wykonawczy serii Dragon Age, uważa, że EA i BioWare nie zapewniły jego zespołowi odpowiedniego wsparcia na początku prac nad grą Dragon Age: The Veilguard.

Tło wydarzeń

Były deweloper BioWare podzielił się refleksjami na temat swojego udziału w tworzeniu tej znanej serii RPG. Opowiada o wydarzeniach z 2017 roku, które jego zdaniem były „najbardziej przełomowe w historii BioWare”. Wspomina zarówno o decyzjach mających wpływ na wczesny etap produkcji nowej odsłony Dragon Age, jak i o związku tych zmian z końcowymi fazami prac nad Mass Effect: Andromeda.
Pod koniec 2016 roku Darrah został przydzielony do zespołu kończącego prace nad Andromedą. Jak twierdzi, już wtedy zauważył, że zespół pracujący nad Dragon Age czuł się pomijany i niedoceniany przez kierownictwo BioWare oraz EA. Liczono, że jego wsparcie dla Mass Effect pozwoli kolejnemu Dragon Age skorzystać z większych zasobów, jednak nie wszystko poszło zgodnie z planem.

„Po raz pierwszy spotkałem się, że lider projektu został oddelegowany do innego zespołu. Pomimo tego oryginalny projekt był kontynuowany bez niego” – wyjaśnił Darrah. Zaznaczył, że chociaż jego odejście do Andromedy nie miało wielkiego wpływu na Dragon Age, to wyznaczyło niebezpieczny precedens – zarządzanie projektem bez pełnego kierownictwa.

REKLAMA

Historii ciąg dalszy

Darrah mówi, że zwrócił się do ówczesnych liderów EA – Andrew Wilsona i Patricka Söderlunda – z obawami dotyczącymi braku wsparcia. Zapewniono go, że Dragon Age ma strategiczne znaczenie. Mimo to latem 2017 r. EA nie przydzieliło zespołowi istotnych zasobów. Wtedy pojawiła się niespodziewana informacja o powrocie do studia weterana – Caseya Hudsona – co zostało ogłoszone bez konsultacji z Darrahem.

„Byłem drugą najważniejszą osobą w BioWare, a mimo to nikt mnie nie poinformował o tak kluczowej decyzji” – powiedział Darrah. „Nie sądzę, by moje zdanie zmieniło rezultat, ale brak szacunku w całym procesie był rażący”.

Darrah przewidział, że BioWare skupi się na Anthem, mimo wcześniejszych zapewnień EA, że Dragon Age otrzyma należytą uwagę. „Jak wszyscy wiemy – tak się nie stało” – dodał.

Zainteresowanie EA projektem Anthem gwałtownie wzrosło aż do jego problematycznej premiery w 2019 roku. Tymczasem zaufanie Darraha do firmy było systematycznie nadwyrężane. Środki regularnie przekierowywano z prac nad tym, co później nazwano Dragon Age: The Veilguard. Doprowadziło to do głębokich zmian w koncepcji gry.

Źródło: IGN

 

Kamil Wandzel

Jako dziecko jadłem kamienie stąd moja miłość do krasnoludów, patrząc na żelazny tron, czekam na powrót króla, a wyglądając za okno, odruchowo rzucam na percepcję. To cały ja, lubię uciekać w światy pełne magii, czy to na kartach książek, czy za pomocą konsoli (mam zielone serce!) i robię to zawsze, kiedy mam wolną chwilę. A i pamiętajcie... KRASNOLUDEM SIĘ NIE RZUCA!

REKLAMA

Rekomendowane artykuły

squidgame

Zakończenie Squid Game budzi wiele pytań

Zakończenie Squid Game budzi wiele pytań

FBC: Firebreak przekracza milion graczy

FBC: Firebreak przekracza milion graczy

Producent „Simpsonów”: serial nie ma ustalonego kanonu

Producent „Simpsonów”: serial nie ma ustalonego kanonu
Elden Ring Nightreign

Drugi ulepszony boss w Nightreign nie wydaje się tak wymagający.

Drugi ulepszony boss w Nightreign nie wydaje się tak wymagający.
logo capcom

Capcom Spotlight – czerwiec 2025: podsumowanie prezentacji

Capcom Spotlight – czerwiec 2025: podsumowanie prezentacji
monster-hunter-wilds

Nadchodzi kolejna aktualizacja do Monster Hunter: Wilds

Nadchodzi kolejna aktualizacja do Monster Hunter: Wilds