Shuhei Yoshida, były prezes Worldwide Studios Sony Interactive Entertainment, wyraził opinię, że Nintendo powoli zatraca swoją tożsamość wraz z premierą nadchodzącej konsoli Switch 2.
Gry ponad sprzęt
W podcaście Easy Allies Yoshida podzielił się swoimi przemyśleniami na temat nowej konsoli. Podkreślił, że Nintendo od zawsze koncentrowało się przede wszystkim na zabawie i unikalnych doświadczeniach związanych z rozgrywką. Nie na parametrach technicznych urządzeń. Tymczasem Switch 2 zdaje się iść w przeciwnym kierunku. Zwrócił też uwagę, że tym razem Nintendo powierzyło prezentację konsoli specjaliście od technologii — coś, co do tej pory było raczej domeną konkurencyjnych platform.
Yoshida stwierdził:
„Mam wrażenie, że Nintendo zaczyna tracić swoją tożsamość. Zawsze chodziło im o tworzenie nowych doświadczeń, projektowanie gier i sprzętu w sposób zintegrowany, aby zaoferować coś naprawdę wyjątkowego. A tymczasem Switch 2 — jak przewidywaliśmy — to po prostu ulepszony Switch. Ma większy ekran, mocniejszy procesor, wyższą rozdzielczość — 4K, 120 fps… Zatrudnili nawet inżyniera, który otworzył prezentację sprzętu, tak jak robią to inni producenci.”
„To świetna wiadomość dla tych, którzy grali tylko na konsolach Nintendo. Po raz pierwszy będą mogli doświadczyć gier takich jak Elden Ring. Ale dla nas, zagorzałych graczy, którzy korzystają również z PlayStation, Xboxa czy PC, to, co pokazano, szczególnie jeśli chodzi o tytuły firm trzecich… no cóż, wyglądało to raczej rozczarowująco. Byłem zdezorientowany. To miała być jedna z najważniejszych prezentacji tego roku, oglądana przez miliony. Idealna okazja do ogłoszenia czegoś naprawdę nowego — a większość pokazanych gier to porty z poprzednich generacji. Nie wiem, czy to decyzja Nintendo, czy wybór wydawców zewnętrznych” — dodał Yoshida.
Nie tak to miało wyglądać
Yoshida nie kryje, że Switch 2 to duży krok naprzód w kwestii sprzętu. Jednak z jego perspektywy Nintendo powinno skupić się przede wszystkim na tym, co zawsze było jego siłą — unikalnych, autorskich grach. W końcu to dla nich gracze kupują konsole tej firmy. Po gry innych wydawców sięgają zazwyczaj na PC, PlayStation czy Xboxie. Dlatego też Yoshida nie był w pełni przekonany do tego, co Nintendo zaprezentowało podczas premiery Switcha 2.
Źródło: MP1ST
Źródło grafiki: MP1ST