Nowe przecieki z Battlefield Labs ujawniają powrót jednej z najciekawszych mechanik znanych z Battlefield 4. Specjalizacje klas, znane wcześniej jako Field Upgrades, wracają w nowej odsłonie – i to z pełnym rozmachem. System ma oferować cztery poziomy ulepszeń dla każdej klasy, a całość oparta będzie na zdobywaniu punktów bez utraty życia, co premiuje grę zespołową i taktyczne podejście do walki.
Specjalizacje klas – co wiemy?
Podobnie jak w Battlefield 4, specjalizacje będą zapewniać perki drużynowe, które aktywują się, gdy gracz zdobywa punkty i pozostaje przy życiu. Każda klasa będzie mieć unikalne drzewka rozwoju, a ulepszenia będą odblokowywane stopniowo – od drobnych korzyści po potężne aktywne zdolności.
Oto lista ujawnionych specjalizacji i ich poziomów:
Fire Support
- Poziom 1: Szybsze dostarczanie amunicji, szybsze podnoszenie się z pozycji leżącej, sprawniejsze celowanie i poruszanie się z LMG.
- Poziom 2 – AMMO INTERACT PLUS: Większy zasięg podnoszenia amunicji przez sojuszników.
- Poziom 3 – IMPROVED WEAPON MOUNTING: Lepsze efekty montowania broni.
- Poziom 4 – ACTIVE RESUPPLY: Aktywna zdolność (L1+R1) – zrzut skrzyni z natychmiastowym uzupełnieniem zapasów dla sojuszników.
Engineer – Anti-Vehicle
- Poziom 1 – Anti-armor tree: Spowolnienie mocno uszkodzonych pojazdów, dodatkowe rakiety, oznaczenie uszkodzonych pojazdów.
- Poziom 2 – Dogpile: Szybsze przeładowywanie wyrzutni rakiet.
- Poziom 3 – Mark target: Łatwiejsze namierzanie pojazdów, które uszkodzisz lub na które celujesz.
- Poziom 4 – Termite drone: Aktywna zdolność (L1+R1) – samobójczy dron zakłócający pojazdy.
Mechanic
- Poziom 1 – Mechanic tree: Wolniejsze przegrzewanie się broni pojazdów i narzędzia naprawczego, krótszy czas namierzania, wykrywanie min.
- Poziom 2: Szybsze odnawianie gadżetów pojazdów.
- Poziom 3 – Vehicle health plus: Brak ograniczeń w autoregeneracji zdrowia pojazdów.
- Poziom 4 – Active repair: Aktywna zdolność (L1+R1) – natychmiastowa naprawa pojazdu.
Recon – Sniper
- Poziom 1 – Sniper tree: Podświetlanie wrogów podczas celowania, mniejsze drżenie broni, mniejsze wykrycie po oznaczeniu.
- Poziom 2 – Despicable: Rany postrzałowe w klatkę piersiową oznaczają cel i spowalniają jego leczenie.
- Poziom 3 – Killshot: Ofiary headshotów z karabinów snajperskich nie mogą być wskrzeszone.
- Poziom 4 – Mortar support: Aktywna zdolność (L1+R1) – wezwanie ostrzału moździerzowego.
Pathfinder
- Poziom 1: Niewidoczność dla sensorów ruchu (poza sprintem), ukrywanie znaczników śmierci, wykrywanie celujących przeciwników.
- Poziom 2 – Damage spot: Ranni wrogowie zostają oznaczeni.
- Poziom 3 – Silent movement: Cichsze poruszanie się.
- Poziom 4 – UAV call-in: Aktywna zdolność (L1+R1) – wezwanie UAV.
Co dalej?
Nie wiadomo, czy w finalnej wersji gry pojawi się więcej klas lub specjalizacji – wszystko może się zmienić, gdyż obecne informacje pochodzą z wczesnych buildów Battlefield Labs, a jak zawsze w przypadku przecieków, mogą zawierać placeholdery lub elementy w fazie testowej.
W plikach gry odkryto wzmianki o „Battlefield Pro”, czyli możliwej subskrypcji premium od EA. Być może będzie ona oferować wcześniejszy dostęp do niektórych funkcji, podobnie jak Battlefield Premium w przeszłości.
Źródło: mp1st
Źródło grafiki: EA