EA i DICE podzielili się nowymi informacjami na temat nadchodzącego Battlefield 6, ujawniając, że najnowsze testy w ramach programu Battlefield Labs koncentrują się na destrukcji otoczenia i jej wpływie na rozgrywkę. Twórcy zaprezentowali również pierwsze fragmenty pre-alpha gameplayu, pokazujące, jak niszczenie budynków zmieni sposób prowadzenia walki w najnowszej odsłonie serii.
Destrukcja jako klucz do taktycznej przewagi
W nowym wpisie na blogu DICE wyjaśnia, że celem zespołu jest nadanie destrukcji większego znaczenia strategicznego. Zamiast jedynie efektu wizualnego, destrukcja ma być integralnym elementem taktyki gracza. Przykłady? Przebijanie się przez ściany w celu zaskoczenia przeciwnika, tworzenie nowych ścieżek do stref przejęcia czy zawalanie budynków, by unicestwić wrogą drużynę.
Zespół skupia się również na wizualnym i dźwiękowym języku destrukcji, dzięki czemu gracze bez trudu rozpoznają, które elementy otoczenia można zniszczyć.
Przykład: ściany i różne typy nawierzchni
DICE ujawnia, że ściany ulegają degradacji etapami — po silnym wybuchu nawet pociski z broni palnej mogą ostatecznie przebić konstrukcję. Każdy rodzaj powierzchni posiada swoje własne właściwości zniszczenia, a gracz będzie mógł je rozpoznać dzięki realistycznym efektom audio-wizualnym.
Ponadto zniszczone fragmenty budynków będą pozostawiały po sobie gruz i szczątki, które można wykorzystać jako osłonę lub element nowej ścieżki.
Równowaga i taktyka
Destrukcja nie jest jednak narzędziem wyłącznie ofensywnym. Jak zaznaczają twórcy, każda nowa droga może być wykorzystana przez przeciwnika. Dlatego gracze będą musieli dobrze przemyśleć, kiedy i gdzie zdecydują się zniszczyć element otoczenia. Wprowadzono też system „apple-coring” — rdzeń budynku pozostaje odsłonięty, a jego zewnętrzne warstwy rozsypują się w gruzy.
Etap testów: co sprawdzają twórcy?
Aktualnie Battlefield Labs bada następujące aspekty rozgrywki:
-
Różnicowanie pomiędzy elementami zniszczalnymi i niezniszczalnymi
-
Rodzaje broni potrzebnych do zniszczenia danych powierzchni
-
Balans destrukcji i wpływ na dynamikę rozgrywki
-
Kolateralne skutki zniszczenia — np. obrażenia od odłamków i gruzu
-
Wpływ destrukcji na tworzenie nowych ścieżek i taktyk
We’re back with another Battlefield Labs Community Update focused on destruction! Check out an early pre-alpha example of destruction that showcases the ability to destroy a wall to quickly traverse through the building. Read the full article now! #Battlefield pic.twitter.com/bgDcPgZRbg
— Battlefield (@Battlefield) April 18, 2025
Wnioski z dotychczasowych testów
Twórcy przyznają, że początkowe sesje testowe dostarczyły wielu danych, zwłaszcza jeśli chodzi o wydajność serwerów, odczucia z rozgrywki i płynność ruchu postaci. Choć destrukcja dopiero teraz staje się głównym tematem testów, już teraz wiadomo, że system ten wymaga dokładnego balansu, by nie zdominował całej struktury rozgrywki.
Uwagę testerów zwróciła także kwestia różnorodności zniszczeń w zależności od lokalizacji na mapie oraz stopnia odporności różnych struktur.
Jak dołączyć do testów?
Gracze zainteresowani udziałem w testach mogą zapisać się do programu Battlefield Labs na oficjalnej stronie.
Źródło: EA / DICE / Battlefield Labs
Źródło grafiki: EA Dice