REKLAMA

Battlefield 6 bez ray tracingu. Twórcy stawiają na wydajność

Kamil Wandzel

Opublikowano: 2 września 2025

Battlefield 6
Spis treści

Battlefield 6 nie otrzyma wsparcia dla technologii ray tracingu – potwierdziło studio Ripple Effect, współodpowiedzialne za rozwój gry. Co więcej, deweloperzy nie mają w planach dodania tej funkcji w przyszłości. Decyzja, jak tłumaczą, była podyktowana chęcią zapewnienia jak najlepszej wydajności na wszystkich platformach.

Coś kosztem czegoś

Pierwsze sygnały o braku ray tracingu pojawiły się już w otwartych testach beta. Początkowo część graczy uznała, że to ograniczenie wynika jedynie z wczesnej wersji gry. Teraz wiemy, że był to celowy wybór. Christian Buhl, dyrektor techniczny Ripple Effect, w rozmowie z Comicbook stwierdził: „Nie, nie będziemy korzystać z ray tracingu w momencie premiery gry i nie mamy żadnych planów w najbliższej przyszłości. Chcieliśmy skupić się na wydajności. Dlatego stosunkowo wcześnie podjęliśmy decyzję, że nie będziemy korzystać z ray tracingu”.

Twórcy podkreślają, że Battlefield 6 na PC zaoferuje rozbudowane możliwości konfiguracji – ponad 600 różnych opcji graficznych i technicznych. Jednak zamiast efektów śledzenia promieni, priorytetem stało się zoptymalizowanie rozgrywki pod kątem domyślnych ustawień i stabilności działania na konsolach oraz komputerach o różnej specyfikacji. Buhl zaznaczył, że decyzja pozwoliła zespołowi skoncentrować się na dopracowaniu pozostałych elementów technologicznych.

REKLAMA

Brak ray tracingu może rozczarować graczy oczekujących widowiskowej oprawy w nadchodzącej kampanii dla jednego gracza. Z drugiej strony, większość fanów serii preferuje tryb wieloosobowy, gdzie płynność i responsywność mają kluczowe znaczenie. To właśnie na tym obszarze deweloperzy chcą dostarczyć jak najlepsze doświadczenie.

Battlefield 6 zadebiutuje 7 października. Niedawno do sieci trafił dziewięciominutowy fragment rozgrywki z trybu battle royale, ukazujący nowe mechaniki, w tym pływanie, wykorzystanie gadżetów oraz rozgrywkę na ogromnej mapie. Jak wynika z pierwszych opinii, gra – mimo ograniczeń technologicznych. Ma szansę stać się jedną z najciekawszych strzelanek tego roku.

Źródło: IGN

Kamil Wandzel

Jako dziecko jadłem kamienie stąd moja miłość do krasnoludów, patrząc na żelazny tron, czekam na powrót króla, a wyglądając za okno, odruchowo rzucam na percepcję. To cały ja, lubię uciekać w światy pełne magii, czy to na kartach książek, czy za pomocą konsoli (mam zielone serce!) i robię to zawsze, kiedy mam wolną chwilę. A i pamiętajcie... KRASNOLUDEM SIĘ NIE RZUCA!

REKLAMA

Rekomendowane artykuły

plan zdjęciowy Avengers doomsdlay

Zwiastun Avengers: Doomsday blisko?

Zwiastun Avengers: Doomsday blisko?

Pozew zbiorowy przeciwko Netflixowi

Pozew zbiorowy przeciwko Netflixowi
GREYMOOR The Elder Scrolls Online kadr z gry

„The Elder Scrolls V: Skyrim” trafia na Nintendo Switch 2

„The Elder Scrolls V: Skyrim” trafia na Nintendo Switch 2

Nie będzie kontynuacji „Blue Prince”

Nie będzie kontynuacji „Blue Prince”
logo warner bros

Paramount składa wrogą ofertę przejęcia Warner Bros

Paramount składa wrogą ofertę przejęcia Warner Bros
Hideo Kojima

Hideo Kojima: Nowy horror OD to eksperyment

Hideo Kojima: Nowy horror OD to eksperyment