Według najnowszych informacji od Insider Gaming, Ubisoft ma bardzo ambitne plany wobec marki Assassin’s Creed. Po opóźnieniu premiery Assassin’s Creed Shadows i reorganizacji związanej z inwestycją Tencentu, harmonogram produkcji gier został lekko zachwiany. Mimo to, obecna sześcioletnia strategia Ubisoftu zakłada wydanie aż 9 nowych tytułów.
Assassin’s Creed – plan na kolejne lata
W planach na lata 2025–2031 znajdują się:
2 duże RPG-i,
3 remaki,
2 gry multiplayer,
1 „mniejsze doświadczenie” (smaller experience),
1 gra mobilna.
Główne RPG-i mają być wydawane co 2–3 lata, a pomiędzy nimi pojawią się mniejsze projekty i odświeżone wersje starszych hitów.
Przybliżona roadmapa Assassin’s Creed:
Jade – mobilna gra osadzona w Chinach; ma być pierwszą, która trafi na rynek.
Invictus – gra multiplayer inspirowana Fall Guys, z meczami dla 16 graczy. Ubisoft planuje 5-letnie wsparcie, jeśli tytuł spełni oczekiwania.
Obsidian – remake Assassin’s Creed IV: Black Flag w nowym silniku Anvil. Ma ukazać się mniej więcej równocześnie z Invictus.
Hexe – wcześniej znane jako „Neo”; mroczna odsłona Assassin’s Creed, osadzona w czasach czarownic i okultyzmu. Premiera po zakończeniu wsparcia dla Shadows.
Scarlet – kolejna wielka gra RPG po Hexe. Spekuluje się, że to projekt Nebula, który ma przenieść nas do trzech lokalizacji: Indii, regionu Morza Śródziemnego i cywilizacji Azteków.
Stardust – drugi remake w planach Ubisoftu. Wejdzie w produkcję po premierze Obsidian. Nie wiadomo jeszcze, której części dotyczy.
Emerald – kolejna gra multiplayer, prawdopodobnie PvE, być może to dawny projekt „Raid” lub „Echoes”. Również zaplanowana z 5-letnim wsparciem.
RPG3 – trzeci duży RPG, obecnie bez kodowej nazwy i zespołu developerskiego. Planowana premiera po 2-letnim wsparciu Scarlet.
Remake3 – trzeci remake, bez szczegółów. Ma ukazać się ok. rok po RPG3.
Co z grą Netflixową?
Projekt o kodowej nazwie Mask, czyli gra Assassin’s Creed związana z produkcją Netflixa, prawdopodobnie został anulowany.
Ubisoft chce maksymalnie wykorzystać potencjał marki
Ubisoft nie ukrywa, że chce zintensyfikować rozwój marki Assassin’s Creed, oferując różnorodne doświadczenia dla fanów – od mobilnych tytułów, przez pełnoprawne RPG-i, po projekty online. Jeśli obecna strategia okaże się skuteczna, możemy spodziewać się jeszcze większej ekspansji po 2031 roku.
Źródło: Insider Gaming
Źródło grafiki: Ubisoft