Studio Obsidian Entertainment niespodziewanie ogłosiło dużą aktualizację dla swojego klasycznego CRPG „Pillars of Eternity”, która wprowadza tryb walki turowej. Gra zadebiutowała w 2015 roku, a nowa funkcja pojawia się ponad dekadę po premierze. Nowy tryb pozwala graczom doświadczać starć w systemie turowym. Co stanowi znaczącą zmianę względem dotychczasowego podejścia w czasie rzeczywistym z pauzą.
Z trybem turowym
W komunikacie dewelopera znalazło się wyjaśnienie, że „Tryb turowy to coś, co chcieliśmy zrobić, ponieważ tryb turowy został bardzo dobrze przyjęty w Deadfire”. Wskazuje to na inspirację kolejną częścią serii, Pillars of Eternity II: Deadfire, która już posiadała podobny system. Równocześnie deweloper zaznaczył, iż poprzednia implementacja wymagała dopracowania, co miało wpływ na zakres prac przy nowym trybie.
Aktualizacja trafi najpierw w formie wersji beta na PC – platformy Steam oraz Xbox na PC. Gracze testujący tryb turowy otrzymają możliwość wyboru go w menu nowej rozgrywki. Albo nawet przełączenia się z czasu rzeczywistego na tryb turowy w trakcie gry. Zmiany obejmują m.in. system „niezwiązanych tur”, działania wolne takie jak zmiana broni czy użycie mikstury, oraz przyspieszoną dynamikę walk z wyższą śmiertelnością obu stron.
Dla wielu fanów ta niespodziewana aktualizacja jest dowodem na to, że Obsidian nadal wspiera swoje starsze tytuły w znaczący sposób. Wprowadzenie trybu turowego może przyciągnąć zarówno dawnych graczy, jak i nowych entuzjastów gier RPG, którzy preferują bardziej klasyczne podejście do walki. Jak podkreślono, gra choć stara, otrzymuje nową perspektywę mechaniki. To nie tylko dodatek, ale całkiem nowe doświadczenie dla świata Eory.
Źródło: IGN
