Studio Amazon Games ogłosiło, że MMO New World: Aeternum przechodzi w tryb utrzymania. W komunikacie potwierdzono, że firma zrezygnuje z dalszego opracowywania nowych treści w grze. Powołując się na konieczność restrukturyzacji po dużych zwolnieniach wewnątrz firmy. Zdaniem twórców dotychczasowa forma wsparcia okazała się „niezrównoważona” pod względem kosztów.
Informacja o zmianie kursu została opublikowana równocześnie z wieścią, że Amazon zwolni około 14 000 pracowników na całym świecie. Także w działach zajmujących się produkcją gier. Wzięto pod uwagę m.in. studia odpowiedzialne za MMO-projekty, w tym New World.
New World w trybie utrzymania
„Po czterech latach ciągłych aktualizacji treści i dużym wydaniu na konsole doszliśmy do punktu, w którym dalsze wspieranie gry nową zawartością nie jest dłużej możliwe do utrzymania.”
W związku z decyzją, najnowszy sezon 10 oraz aktualizacja „Nighthaven” będą ostatnimi dużymi dodatkami dla New World. Serwery pozostaną aktywne co najmniej do końca 2026 roku. Firma zobowiązała się zapewnić co najmniej sześć miesięcy wypowiedzenia przed jakąkolwiek zmianą, która mogłaby wpłynąć na dostępność gry. Mimo to, gracze nie mogą oczekiwać nowych kampanii, dużych rozszerzeń ani modyfikacji funkcji rozgrywki. Podstawowe wsparcie – takie jak poprawki błędów, łączenie serwerów czy sezonowe wydarzenia. Będzie kontynuowane, ale bez ambitnych projektów rozwojowych.
Co równie istotne, komunikat „wstrzymania” rozwoju obejmuje także przyszły projekt MMO. Oparty na licencji The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, nad którym pracowało studio Amazon. Na ten moment nie podano konkretnej daty zakończenia prac, lecz zmiana strategii sugeruje, że również ten tytuł może być opóźniony lub ograniczony w zakresie. W kontekście nowych priorytetów Amazon, większy nacisk ma być położony na gry mniej kosztowne. Niezależne i casualowe niż na duże produkcje MMO.
Decyzja ta wywołała mieszane reakcje społeczności graczy – z jednej strony cieszą się, że New World pozostanie dostępny, z drugiej pojawiają się obawy o przyszłość długoletniego wsparcia i utrzymania aktywności graczy.
Źródło: IGN
 
								
 
															 
															 
															 
															 
															 
															