Sony odsłania pierwsze szczegóły technologii graficznych, nad którymi pracuje wraz z AMD. Sugerując tym samym, że kolejna konsola może pojawić się „za kilka lat”. Główny architekt PlayStation 5, Mark Cerny, w opublikowanym wideo zapowiedział innowacje, które mają trafić do przyszłego sprzętu, choć nie nazwał go bezpośrednio jako PS6.
PlayStation 6?
Wśród zapowiedzianych rozwiązań znalazły się Radiance Cores. Dedykowane jednostki mające usprawnić śledzenie promieni (ray tracing i path tracing) przez odciążenie głównych rdzeni GPU. Dodatkowo Cerny i AMD wspomnieli o Universal Compression, która miałaby kompresować wszystkie dane przesyłane do pamięci graficznej, nie tylko tekstury. Technologia ta ma zwiększyć wydajność przy mniejszym obciążeniu pamięci.
Cerny zaznaczył, że zaprezentowane rozwiązania obecnie funkcjonują wyłącznie w symulacjach. Jak powiedział:
„Naprawdę nie mogę się doczekać, by wprowadzić je do przyszłej konsoli za kilka lat.”
To właśnie ten fragment wypowiedzi wywołał falę spekulacji na temat terminu premiery PlayStation 6. Obecnie często typowanej na lata 2027–2028. Dodatkowo Cerny podkreślił, że obecne GPU — w tym te stosowane w PS5 i PS5 Pro. Nie są w stanie wykorzystać nowych technologii, co dodatkowo sugeruje konieczność przeskoku generacyjnego.
Choć Sony nie potwierdziło oficjalnie, że mowa o PlayStation 6, projekty jak Project Amethyst — wspólna inicjatywa Sony i AMD — wskazują na intensywne prace nad kolejnym krokiem w ewolucji konsol. Pozostaje jednak pytanie, kiedy sprzęt gotowy na te rozwiązania trafi na rynek — i czy będzie to „za kilka lat”, jak sugeruje Cerny.
Źródło: GamesRadar