Sony opublikowało oficjalne notatki aktualizacji (wersja 1.006) dla gry Ghost of Yōtei, która zadebiutuje już 2 października na PlayStation 5. Łatka day-one ma na celu poprawę wydajności, stabilności oraz korektę wielu błędów z obszaru rozgrywki, animacji i interfejsu.
Już naprawiają
W kategorii wydajność i stabilność deweloperzy wprowadzają m.in. „wiele ulepszeń renderowania środowiska”, usuwają problemy z trybem śledzenia promieni (ray tracing) oraz optymalizują działanie w misjach z dużą ilością postaci. Łatka także usuwa sporadyczne błędy prowadzące do awarii przy długim czasie gry lub ładowaniu zapisów.
W aspekcie rozgrywki i mechanik poprawiono dźwięki uderzeń tak, by odpowiadały typowi powierzchni. Naprawiono błędy w minigrach (np. „bamboo chop”, Zeni Hajiki) i eliminowano opóźnienia przy rozpoczynaniu akcji „buddy grapple pull”. Kamera otrzymała usprawnienia zarówno w nawigacji, jak i w trakcie walki. Dodatkowo zbalansowano działanie broni, amuletów czy zabójstw skrytych – także w wyższych poziomach trudności.
Notatki przewidują także liczne korekty animacji: poprawiono przejścia w sekwencjach filmowych, synchronizację stóp postaci z podłożem oraz eliminowano błędy w animacjach broni i postaci w cięciach fabularnych. Środowisko gry zyska lepsze tekstury, lepsze mieszanie śniegu i szereg usprawnień elementów otoczenia. W interfejsie użytkownika usunięto błędne nakładki, nieprawidłowe wyświetlanie tekstów, poprawiono menu trybu fotograficznego i ikonografię.
Jak pisze IGN, „warto przejrzeć, co poprawia łatka: różne ulepszenia wydajności, poprawki dla ray tracingu i awarii, a także zmiany w animacjach, otoczeniu i interfejsie” – co sygnalizuje, że deweloperzy dążą do jak najwyższej jakości już na premierę.
Dzięki tej aktualizacji gracze mogą spodziewać się bardziej płynnej i stabilnej rozgrywki od samego startu. Choć patch nie eliminuje wszystkich możliwych problemów. Stanowi solidny fundament, na którym twórcy będą mogli dalej budować poprawki i dodatki już po premierze.
Źródło: IGN