REKLAMA

Sony ujawnia szczegóły łatki day-one do Ghost of Yōtei

Kamil Wandzel

Opublikowano: 1 października 2025

Ghost of Yotei key art
Spis treści

Sony opublikowało oficjalne notatki aktualizacji (wersja 1.006) dla gry Ghost of Yōtei, która zadebiutuje już 2 października na PlayStation 5. Łatka day-one ma na celu poprawę wydajności, stabilności oraz korektę wielu błędów z obszaru rozgrywki, animacji i interfejsu.

Już naprawiają

W kategorii wydajność i stabilność deweloperzy wprowadzają m.in. „wiele ulepszeń renderowania środowiska”, usuwają problemy z trybem śledzenia promieni (ray tracing) oraz optymalizują działanie w misjach z dużą ilością postaci. Łatka także usuwa sporadyczne błędy prowadzące do awarii przy długim czasie gry lub ładowaniu zapisów.

W aspekcie rozgrywki i mechanik poprawiono dźwięki uderzeń tak, by odpowiadały typowi powierzchni. Naprawiono błędy w minigrach (np. „bamboo chop”, Zeni Hajiki) i eliminowano opóźnienia przy rozpoczynaniu akcji „buddy grapple pull”. Kamera otrzymała usprawnienia zarówno w nawigacji, jak i w trakcie walki. Dodatkowo zbalansowano działanie broni, amuletów czy zabójstw skrytych – także w wyższych poziomach trudności.

REKLAMA

Notatki przewidują także liczne korekty animacji: poprawiono przejścia w sekwencjach filmowych, synchronizację stóp postaci z podłożem oraz eliminowano błędy w animacjach broni i postaci w cięciach fabularnych. Środowisko gry zyska lepsze tekstury, lepsze mieszanie śniegu i szereg usprawnień elementów otoczenia. W interfejsie użytkownika usunięto błędne nakładki, nieprawidłowe wyświetlanie tekstów, poprawiono menu trybu fotograficznego i ikonografię.

Jak pisze IGN, „warto przejrzeć, co poprawia łatka: różne ulepszenia wydajności, poprawki dla ray tracingu i awarii, a także zmiany w animacjach, otoczeniu i interfejsie” – co sygnalizuje, że deweloperzy dążą do jak najwyższej jakości już na premierę.

Dzięki tej aktualizacji gracze mogą spodziewać się bardziej płynnej i stabilnej rozgrywki od samego startu. Choć patch nie eliminuje wszystkich możliwych problemów. Stanowi solidny fundament, na którym twórcy będą mogli dalej budować poprawki i dodatki już po premierze.

Źródło: IGN

Kamil Wandzel

Jako dziecko jadłem kamienie stąd moja miłość do krasnoludów, patrząc na żelazny tron, czekam na powrót króla, a wyglądając za okno, odruchowo rzucam na percepcję. To cały ja, lubię uciekać w światy pełne magii, czy to na kartach książek, czy za pomocą konsoli (mam zielone serce!) i robię to zawsze, kiedy mam wolną chwilę. A i pamiętajcie... KRASNOLUDEM SIĘ NIE RZUCA!

REKLAMA

Rekomendowane artykuły

Logo xbox game pass

Microsoft wzbogaca Xbox Game Pass o ponad 45 nowych tytułów

Microsoft wzbogaca Xbox Game Pass o ponad 45 nowych tytułów
ubisoft

Ubisoft i Tencent dają zespołom autonomię

Ubisoft i Tencent dają zespołom autonomię
Palworld screen z gry

Palworld przeszedł granicę

Palworld przeszedł granicę

Twórca „Wiedźmina” żałuje jednego zdania o szkołach wiedźminów

Twórca „Wiedźmina” żałuje jednego zdania o szkołach wiedźminów
Halo Infinite

Halo Studios zapowiada panel

Halo Studios zapowiada panel
Call of Duty: Black Ops 7

Godziny wczesnego dostępu Call of Duty: Black Ops 7 ujawnione

Godziny wczesnego dostępu Call of Duty: Black Ops 7 ujawnione