Asus oraz Microsoft ujawnili ceny swoich nowych handheldów — ROG Xbox Ally i ROG Xbox Ally X. Najmocniejsza wersja ROG Ally X będzie kosztować 1000 USD. Decyzja spotyka się z obawami w kontekście niestabilności ceł i kosztów importu.
Tanio już było
Model podstawowy ROG Xbox Ally został wyceniony na 599 USD, natomiast wariant z wyższą specyfikacją to 699 USD. Wersja „X”, przeznaczona dla bardziej wymagających użytkowników, trafi do sprzedaży w cenie 999 USD. Ceny mogą ulec zmianie w zależności od regionu i obowiązujących taryf celnych.
W komunikacie zwrócono uwagę, że pomimo trudności związanych z opłatami importowymi i potencjalnymi podwyżkami ceł. Producent zdecydował się utrzymać znaczną część marży. W efekcie dla wielu rynków cena detaliczna może być wyższa niż w USA. Konieczność dostosowania się do zmiennej polityki taryfowej była jednym z kluczowych czynników przy formułowaniu cen.
Warto zaznaczyć, że urządzenia są zaprojektowane z myślą o graniu w chmurze (streamingu z xCloud), ale też będą wspierać gry lokalne. Oferują wyświetlacz o wysokiej częstotliwości odświeżania i sprzętową specyfikację typową dla konkurencyjnych urządzeń gamingowych. Choć w zapowiedziach nie znalazł się dokładny cytat odnoszący się do polityki cenowej czy ceł. Można zauważyć subtelną aluzję do wyzwań: producent miał do czynienia z „niepewnością taryfową”, co wprost odnosi się do oczekiwań rynku i kosztów logistycznych.
Ta premiera pokazuje, że Asus i Microsoft są gotowi ryzykować i podjąć odważne decyzje cenowe, mimo trudnego otoczenia handlowego. Ostateczny jej odbiór będzie jednak zależał od tego, jak rynek przyjmie wysoką cenę. Jak poradzi sobie z dodatkowymi opłatami importowymi.
Źródło: IGN