REKLAMA

Cyberpunk 2077 na Switchu 2: większość sprzedaży to wersje fizyczne

Kamil Wandzel

Opublikowano: 1 września 2025

Key Art Cyberpunk 2077
Spis treści

CD Projekt ujawnił, że aż 75% sprzedaży gry Cyberpunk 2077 na konsolę Nintendo Switch 2 przypadło na wersje fizyczne. Informacja ta znalazła się w najnowszym raporcie finansowym spółki i pokazuje, że RPG akcji odniósł sukces. Nie tylko jako jeden z tytułów premierowych platformy, ale także dzięki obecności na kartridżach.

Fizyczna dystrybucja żyje

„Wierzymy, że dzięki wysokiej jakości i ulepszeniom dostępnym wyłącznie na Switch 2, Cyberpunk 2077 Ultimate Edition jest doskonale przygotowany, aby skorzystać z rosnącej bazy użytkowników”. Podkreślił Michał Nowakowski, współdyrektor generalny CD Projektu. Jak dodał, w czerwcu około 70% sprzedaży pochodziło z fizycznych kopii. „Cała gra, wraz z dodatkiem, znajduje się na 64-gigabajtowym kartridżu. Zapewniając rozgrywkę typu ‘podłącz i graj’, którą gracze uważają za szczególnie atrakcyjną”.

Wyniki te są szczególnie istotne w kontekście trwającej debaty o praktyce wydawców. Często oferują pudełkowe wersje gier na Switcha 2 wyłącznie z kodami do pobrania. Rozwiązanie to spotyka się z krytyką fanów. Podkreślają oni, że pudełko pozbawione fizycznego nośnika traci sens. Nintendo postanowiło nawet przeprowadzić ankietę wśród użytkowników, aby zbadać, jakie są preferencje dotyczące zakupu gier cyfrowych i fizycznych.

REKLAMA

Nowakowski zaznaczył również, że studio w pełni wykorzystało potencjał nowej konsoli, oferując ekskluzywne funkcje rozgrywki. W recenzjach portu Cyberpunka 2077 na Switchu 2 zwrócono uwagę na jego zaskakująco dobrą optymalizację oraz nowe sposoby sterowania, które podniosły komfort zabawy. Mimo że sprzedaż Switcha 2 zdominowały tytuły własne Nintendo. Produkcja CD Projektu znalazła się wśród najlepiej sprzedających się gier firm trzecich.

Premiera na Switchu 2 zbiegła się z historycznym sukcesem samej konsoli. Switch w czerwcu stała się najszybciej sprzedającym się sprzętem w historii USA. Osiągając wynik 1,6 mln egzemplarzy w miesiącu debiutu. CD Projekt przypomniał także, że dodatek Phantom Liberty sprzedał się w liczbie 10 mln sztuk. Prace nad pełnoprawną kontynuacją – Cyberpunk 2, weszły już w fazę przedprodukcyjną.

Źródło: IGN

Kamil Wandzel

Jako dziecko jadłem kamienie stąd moja miłość do krasnoludów, patrząc na żelazny tron, czekam na powrót króla, a wyglądając za okno, odruchowo rzucam na percepcję. To cały ja, lubię uciekać w światy pełne magii, czy to na kartach książek, czy za pomocą konsoli (mam zielone serce!) i robię to zawsze, kiedy mam wolną chwilę. A i pamiętajcie... KRASNOLUDEM SIĘ NIE RZUCA!

REKLAMA

Rekomendowane artykuły

mindseye kay art

Build a Rocket Boy po trudnym debiucie

Build a Rocket Boy po trudnym debiucie
007 First Light

Bond powraca w grze IO Interactive

Bond powraca w grze IO Interactive
Avengers Doomsday logo

Channing Tatum o roli Gambita w „Avengers: Doomsday”

Channing Tatum o roli Gambita w „Avengers: Doomsday”
Kadr z gry Cyberpunk 2077

CD Projekt zapowiada tajemnicze wydarzenie z uniwersum Cyberpunka.

CD Projekt zapowiada tajemnicze wydarzenie z uniwersum Cyberpunka.
Kojima Productions

Kojima Productions świętuje 10-lecie.

Kojima Productions świętuje 10-lecie.
Battlefield 6

Battlefield 6 bez ray tracingu. Twórcy stawiają na wydajność

Battlefield 6 bez ray tracingu. Twórcy stawiają na wydajność