Ubisoft broni stosowania mikropłatności w swoich grach
Ubisoft, działający na rynku od wielu lat, przechodzi obecnie trudny okres, ale firma konsekwentnie podkreśla swoją strategię biznesową na przyszłość. W opublikowanym, obszernym, 400-stronicowym raporcie finansowym na rok 2025, francuski producent jasno określił podejście do zarabiania na swoich grach.
Czy kogoś to dziwi?
Na stronie 10 raportu firma tłumaczy, że ich polityka monetyzacji opiera się na szacunku do doświadczenia graczy i długoterminowej równowadze. Ubisoft zaznacza, że w przypadku gier premium stawia na zapewnienie pełnej rozgrywki bez konieczności dokonywania dodatkowych zakupów.
Jednocześnie podkreślono, że mikropłatności w grach mają na celu przede wszystkim umożliwienie graczom personalizacji postaci lub szybsze zdobywanie postępów, lecz pozostają całkowicie dobrowolne. Mimo to Ubisoft często spotyka się z krytyką, dotyczącą m.in. wyłączania serwerów (jak w przypadku gry The Crew), braku pełnej własności nad grą dla użytkowników czy kontrowersyjnych praktyk związanych z gromadzeniem danych.
Na stronie 135 raportu firma zaznacza, że bezpieczeństwo graczy i ochrona ich danych są priorytetem. Mechanizmy mikropłatności są projektowane tak, by były odpowiedzialne i nie szkodziły przyjemności z gry.
Czy mikropłatności rzeczywiście poprawiają jakość zabawy? Wielu graczy zapewne się z tym nie zgodzi. Ubisoft wskazuje, że takie modele finansowe są kluczowe dla funkcjonowania dużych firm na rynku gier.
Źródło: MP1ST