REKLAMA

Co wiemy o Ghost of Yōtei

Kamil Wandzel

Opublikowano: 11 lipca 2025

Ghost of Yotei key art
Spis treści

Sony i Sucker Punch Productions zaprezentowały w lipcowym pokazie State of Play szczegóły dotyczące Ghost of Yōtei, gry, która zadebiutuje jesienią 2025 roku. Podczas 20-minutowego materiału dyrektorzy kreatywni, Jason Connell i Nate Fox, przedstawili nowości w fabule, świecie i rozgrywce. Pokazując, że historia bohaterki Atsu będzie jednocześnie świeża i nawiązująca do klimatu Ghost of Tsushima z 2020 roku.

Fabuła i świat

Atsu wyrusza w krwawą misję zemsty na tzw. Szóstce Yōtei. Jej przeciwnicy zaczynają wierzyć, że stała się żywym duchem legendarnego Onyro. Ciekawą mechaniką jest możliwość cofania się do młodości bohaterki za pomocą jednego przycisku, co pozwala lepiej poznać jej historię.

Akcja toczy się na terenie Ezo – krainy odmiennej od ogarniętej wojną Tsushimy. Nowa mapa daje graczom większą swobodę, a studio podkreśla, że to najbardziej otwarty świat w ich dorobku. Przykładem tej wolności jest System Poszlak, dzięki któremu zebrane informacje mogą prowadzić Atsu w różne miejsca – od górskich szczytów po spustoszone przez ogień wsie.

REKLAMA

Eksploracja obejmuje też powrót znanych aktywności, takich jak wyzwania Bamboo Strike czy relaks w gorących źródłach. Gracze mogą rozwijać bohaterkę dzięki Ołtarzom Refleksji, a także podejmować się walk jako łowcy nagród.

Walka i arsenał


W Ghost of Yōtei czeka nas wiele pojedynków na miecze. Do dyspozycji graczy będą klasyczne katany, włócznie, potężne odachi, efektowna kusarigama czy para mieczy. Każda broń ma unikalne zastosowanie i może być ulepszana. W walce dystansowej Atsu używa łuku oraz pistoletu, który pozwala szybko zlikwidować oddalonego przeciwnika, kosztem utraty elementu zaskoczenia.

Odpoczynek i sojusznicy


Między walkami gracze mogą odpocząć, gotować, słuchać muzyki i spotykać się z sojusznikami. Zamiast klasycznego dziennika pojawia się system Atsu’s Wolf Pack, który w przystępny, wizualny sposób pozwala zarządzać relacjami z towarzyszami i handlarzami.

Ważnym elementem rozgrywki jest również więź z naturą – w podróży towarzyszy nam wilk, który potrafi atakować wrogów. Z kolei przejazd przez pola kwiatów wzmacnia bohaterkę. Sucker Punch pokazało także nowy system personalizacji zbroi oraz możliwość rozbrajania przeciwników.

Nowe tryby filmowe


Powraca uwielbiany przez graczy Kurosawa Mode, czyli czarno-biały filtr inspirowany filmami Akiry Kurosawy. Dołączają do niego dwa nowe tryby: Miike Mode, nawiązujący do brutalnych filmów Takashiego Miike i pokazujący więcej krwi i błota, oraz Watanabe Mode, inspirowany anime „Samurai Champloo” autorstwa Shinichirō Watanabe, z unikalną lo-fi ścieżką dźwiękową podczas walki i eksploracji.

Źródło: IGN

Kamil Wandzel

Jako dziecko jadłem kamienie stąd moja miłość do krasnoludów, patrząc na żelazny tron, czekam na powrót króla, a wyglądając za okno, odruchowo rzucam na percepcję. To cały ja, lubię uciekać w światy pełne magii, czy to na kartach książek, czy za pomocą konsoli (mam zielone serce!) i robię to zawsze, kiedy mam wolną chwilę. A i pamiętajcie... KRASNOLUDEM SIĘ NIE RZUCA!

REKLAMA

Rekomendowane artykuły

Resident Evil: Survival Unit – zapowiedź nowej gry

Resident Evil: Survival Unit – zapowiedź nowej gry
kay art ARK: Aquatica

Dodatek ARK: Aquatica ma już datę premiery

Dodatek ARK: Aquatica ma już datę premiery

HBO z powrotem na stare tory

HBO z powrotem na stare tory

Elden Ring Nightreign ponownie wprowadza pierwszą grupę bossów

Elden Ring Nightreign ponownie wprowadza pierwszą grupę bossów
PlayStation Plus key art

PlayStation Plus – lipcowe nowości w katalogu gier

PlayStation Plus – lipcowe nowości w katalogu gier

Netflix szykuje aktorską wersję „Solo Leveling”

Netflix szykuje aktorską wersję „Solo Leveling”