Sony i Sucker Punch Productions zaprezentowały w lipcowym pokazie State of Play szczegóły dotyczące Ghost of Yōtei, gry, która zadebiutuje jesienią 2025 roku. Podczas 20-minutowego materiału dyrektorzy kreatywni, Jason Connell i Nate Fox, przedstawili nowości w fabule, świecie i rozgrywce. Pokazując, że historia bohaterki Atsu będzie jednocześnie świeża i nawiązująca do klimatu Ghost of Tsushima z 2020 roku.
Fabuła i świat
Atsu wyrusza w krwawą misję zemsty na tzw. Szóstce Yōtei. Jej przeciwnicy zaczynają wierzyć, że stała się żywym duchem legendarnego Onyro. Ciekawą mechaniką jest możliwość cofania się do młodości bohaterki za pomocą jednego przycisku, co pozwala lepiej poznać jej historię.
Akcja toczy się na terenie Ezo – krainy odmiennej od ogarniętej wojną Tsushimy. Nowa mapa daje graczom większą swobodę, a studio podkreśla, że to najbardziej otwarty świat w ich dorobku. Przykładem tej wolności jest System Poszlak, dzięki któremu zebrane informacje mogą prowadzić Atsu w różne miejsca – od górskich szczytów po spustoszone przez ogień wsie.
Eksploracja obejmuje też powrót znanych aktywności, takich jak wyzwania Bamboo Strike czy relaks w gorących źródłach. Gracze mogą rozwijać bohaterkę dzięki Ołtarzom Refleksji, a także podejmować się walk jako łowcy nagród.
Walka i arsenał
W Ghost of Yōtei czeka nas wiele pojedynków na miecze. Do dyspozycji graczy będą klasyczne katany, włócznie, potężne odachi, efektowna kusarigama czy para mieczy. Każda broń ma unikalne zastosowanie i może być ulepszana. W walce dystansowej Atsu używa łuku oraz pistoletu, który pozwala szybko zlikwidować oddalonego przeciwnika, kosztem utraty elementu zaskoczenia.
Odpoczynek i sojusznicy
Między walkami gracze mogą odpocząć, gotować, słuchać muzyki i spotykać się z sojusznikami. Zamiast klasycznego dziennika pojawia się system Atsu’s Wolf Pack, który w przystępny, wizualny sposób pozwala zarządzać relacjami z towarzyszami i handlarzami.
Ważnym elementem rozgrywki jest również więź z naturą – w podróży towarzyszy nam wilk, który potrafi atakować wrogów. Z kolei przejazd przez pola kwiatów wzmacnia bohaterkę. Sucker Punch pokazało także nowy system personalizacji zbroi oraz możliwość rozbrajania przeciwników.
Nowe tryby filmowe
Powraca uwielbiany przez graczy Kurosawa Mode, czyli czarno-biały filtr inspirowany filmami Akiry Kurosawy. Dołączają do niego dwa nowe tryby: Miike Mode, nawiązujący do brutalnych filmów Takashiego Miike i pokazujący więcej krwi i błota, oraz Watanabe Mode, inspirowany anime „Samurai Champloo” autorstwa Shinichirō Watanabe, z unikalną lo-fi ścieżką dźwiękową podczas walki i eksploracji.
Źródło: IGN