REKLAMA

Nadchodzą zmiany? Activision rozważa ograniczenia skinów

Kamil Puzdrowski

Opublikowano: 9 kwietnia 2025

TMNT Call of Duty
Spis treści

Call of Duty przez ostatnie lata przeszedł ogromną transformację – od surowej, realistycznej strzelanki wojennej do kolorowego widowiska przepełnionego crossoverami z popkulturą.

Skórki z operatorami w neonowych kostiumach, postacie z kreskówek, raperzy i gwiazdy filmowe – wszystko to stało się codziennością w Warzone i głównych odsłonach serii.

Jednak, jak twierdzi jeden z najbardziej wiarygodnych insiderów, Activision doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że gra zaczyna wyglądać absurdalnie – i może się to wkrótce zmienić.

REKLAMA

Activision słyszy krytykę – i zaczyna reagować?

Informacje pochodzą od użytkownika TheGhostofHope, znanego w społeczności Call of Duty z rzetelnych przecieków i komentarzy zza kulis. W najnowszym wpisie na platformie X (Twitter) twierdzi on, że w Activision trwają wewnętrzne rozmowy o tym, by zachować większy umiar przy projektowaniu skórek, paczek kosmetycznych i mikrotransakcji – szczególnie w Warzone.

„Rozmawiają o tym, by wykazać więcej umiaru w Warzone jeśli chodzi o skórki, paczki i mikrotransakcje. Crossovery zarabiają fortunę, ale słyszą krytykę, że gra zaczyna wyglądać głupio” – napisał insider.

 


 

Realizm kontra kolorowa groteska

Fani serii, zwłaszcza ci, którzy pamiętają czasy Call of Duty 4: Modern Warfare czy nawet Warzone z okresu Verdanska, coraz głośniej wyrażają swoje niezadowolenie. Początkowo seria skupiała się na względnym realizmie i taktycznym klimacie, ale od momentu przejścia Warzone na model free-to-play i sukcesu mikrotransakcji – wszystko się zmieniło.

Gracze mogą obecnie wcielić się w postaci z anime, filmów, kreskówek, a nawet znanych celebrytów czy muzyków.

Chociaż te dodatki „drukują pieniądze” – jak ujmuje to sam insider – coraz więcej graczy wskazuje, że zaczyna to rozbijać spójność stylistyczną gry i utrudnia poważne traktowanie rozgrywki.

Powrót do korzeni?

Sygnały, że Activision myśli o bardziej stonowanym kierunku, pojawiają się w ciekawym momencie. Powrót mapy Verdansk w Warzone wywołał entuzjazm wśród społeczności i skok aktywności graczy.

To może być dla firmy sygnał, że powrót do bardziej „milsimowego” stylu i klimatu wojny totalnej jest czymś, czego oczekuje wierna baza graczy.

To nie oznacza, że fani całkowicie odrzucają zabawne dodatki. Chodzi bardziej o znalezienie balansu między komercyjnymi crossoverami a spójnym, militarnym klimatem, który zbudował markę Call of Duty.

Czy to oznacza koniec neonowych skinów i operatorów z kreskówek? Niekoniecznie. Activision zaczyna rozumieć, że mniej znaczy więcej.

Źródło: TheGhostofHope / Insider Gaming
Źródło zdjęcia: Activision

Kamil Puzdrowski

Cześć, jestem Kamil. Czasami staram się coś mądrego napisać o grach.

REKLAMA

Rekomendowane artykuły

squidgame

Zakończenie Squid Game budzi wiele pytań

Zakończenie Squid Game budzi wiele pytań

FBC: Firebreak przekracza milion graczy

FBC: Firebreak przekracza milion graczy

Producent „Simpsonów”: serial nie ma ustalonego kanonu

Producent „Simpsonów”: serial nie ma ustalonego kanonu
Elden Ring Nightreign

Drugi ulepszony boss w Nightreign nie wydaje się tak wymagający.

Drugi ulepszony boss w Nightreign nie wydaje się tak wymagający.
logo capcom

Capcom Spotlight – czerwiec 2025: podsumowanie prezentacji

Capcom Spotlight – czerwiec 2025: podsumowanie prezentacji
monster-hunter-wilds

Nadchodzi kolejna aktualizacja do Monster Hunter: Wilds

Nadchodzi kolejna aktualizacja do Monster Hunter: Wilds