Nintendo Switch 2 wzbudza coraz większe emocje wśród graczy. Jego zapowiedź podczas Nintendo Direct z 2 kwietnia 2025 roku odbiła się szerokim echem w całej branży. Teraz okazuje się, że temat nowej konsoli Nintendo zainteresował również… Sony.
Znany branżowy leaker eXtas1s ujawnił, że Sony rozesłało do wybranych użytkowników PlayStation ankietę dotyczącą Switcha 2. Gracze zostali poproszeni m.in. o ocenę działań Nintendo. Swoich odczuć wobec marki PlayStation po pokazie konkurencji oraz opinii na temat strategii przedsprzedaży nowej konsoli.
Sony analizuje strategię Nintendo
Szczególną uwagę w ankiecie zwraca pytanie o model przedsprzedaży. Nintendo pozwala bowiem subskrybentom Nintendo Switch Online zarejestrować chęć zakupu Switcha 2 bezpośrednio od producenta. To rozwiązanie może skutecznie zminimalizować problemy ze skalperami – czyli osobami, które wykupują konsole, by odsprzedawać je po zawyżonej cenie. Takie sytuacje miały miejsce choćby przy premierze PlayStation 5.
Możliwe, że Sony analizuje, czy podobny model sprzedaży bezpośredniej sprawdziłby się w przypadku kolejnej generacji ich własnej konsoli – PS6. Tym bardziej że sytuacja rynkowa od czasów pandemii znacząco się zmieniła.
Czy Sony planuje powrót do handheldów?
Pojawienie się pytania o Nintendo Switch 2 w ankiecie może również sugerować, że Sony chce zbadać potencjał rynku konsol przenośnych. Firma nie miała pełnoprawnego handhelda od czasu PS Vity, a niedawno wprowadziła jedynie urządzenie streamingowe PlayStation Portal, które spotkało się z mieszanym przyjęciem. W tym samym czasie plotki mówią, że także Microsoft planuje wypuszczenie własnej konsoli przenośnej.
Nie da się wykluczyć, że Sony bacznie przygląda się rosnącej popularności hybrydowych rozwiązań i rozważa powrót do tego segmentu rynku – być może właśnie pod wpływem sukcesu Switcha.
Gry Sony na Nintendo? To już się dzieje
Warto też pamiętać, że PlayStation w ostatnich latach otwiera się na inne platformy. Przykładem może być seria MLB The Show, która od kilku lat pojawia się na Switchu – choć wynika to z umowy licencyjnej. Znacznie ciekawszym przypadkiem jest LEGO Horizon Adventures, zapowiedziane również na konsolę Nintendo. To może sugerować, że Sony traktuje Switcha 2 jako kolejną przestrzeń do dystrybucji wybranych IP, by zwiększyć zasięgi i zminimalizować ryzyko przy wysokobudżetowych projektach.
Czy Sony rzeczywiście przygotowuje odpowiedź na Switcha 2? A może po prostu obserwuje rynek z dystansu? Jedno jest pewne: Nintendo ponownie stało się głównym punktem zainteresowania całej branży – a to oznacza, że kolejna konsolowa rywalizacja właśnie się rozpoczyna.
ŻRÓDŁO: COMICBOOK.COM